عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

واردات اتوبوس‌های دست‌دوم  توجیه‌ناپذیر است    

عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به طرح واردات گسترده اتوبوس‌های دست دوم به داخل کشور، گفت: این اقدام به هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نیست و قطعا یک استراتژی غیرکارشناسی محسوب می‌شود. مجید کیان‌پور  در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، افزود: در حالی که چند روزی از جان‌باختن جوانانمان به علت فعالیت اتوبوس‌های فرسوده و دست دوم نگذشته است، چگونه مسئولان به فکر واردات این‌گونه اتوبوس‌ها افتاده‌اند؟ نماینده درود و ازنا در مجلس ادامه داد: قطعا نمی‌توان به بهانه کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل درون و برون‌شهری اتوبوس‌هایی را وارد کرد که سال‌ها در دیگر کشورها کار کرده و امروز که فرسوده شده‌اند، با قیمت‌های کلان به کشور ما فروخته می‌شود. وی خرید گسترده اتوبوس‌های دست‌دوم را اشتباه بزرگ مدیران دانست و گفت: قطعا با واردات اتوبوس‌های دست‌دوم باید در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش آمارهای تصادفات بین‌شهری باشیم و در آن زمان مدیرانی که اقدام به واردات این خودروها کرده‌اند، باید پاسخگوی اقداماتشان باشند. کیان‌پور ادامه داد: واضح است که ناوگان حمل و نقل درون و برون‌شهری ما نیازمند اصلاح و بهبود وضعیت است، اما به نظر من نباید از چاله به چاه سقوط کنیم، زیرا نتیجه این اقدام افزایش تصادفات و افزایش آلودگی هواست. وی ادامه داد: یکی دیگر از تبعات واردات گسترده خودروهای فرسوده، ورشکستگی کارخانه‌های تولید اتوبوس در داخل کشور است، زیرا با این اقدامات تولید اتوبوس دیگر توجیه اقتصادی ندارد. عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر من بهترین راهکار برای رفع کمبود اتوبوس در داخل کشور، حمایت دولت و شهرداری‌ها از کارخانه‌های تولید اتوبوس در داخل کشور است. با این اقدام ضمن افزایش اشتغال در کشور، می‌توانیم اتوبوس‌های نو با استانداردهای قابل قبول، تولید کنیم.

    


عقب افتادگی10ماهه حقوق کارگران شهرداری میاندوآب

شهردار میاندوآب می‌گوید: حقوق معوقه کارکنان شهرداری مربوط به پیمانکاران قبلی است که با شهرداران گذشته قرارداد بسته بودند و زمانی که بنده شهرداری را تحویل گرفتم بیش از 10 ماه حقوق این کارکنان عقب‌افتاده بود و ما پیمانکار قبلی را خلع ید کردیم. به گزارش ایسنا، رسول ملکی در جلسه شورای شهر میاندوآب گفت: با برگزاری سه مرحله مناقصه با پیمانکار جدیدی قرارداد بسته شده و تلاش می‌کنیم به زودی مشکل این کارکنان هم حل شود. مهدی قهرمانی، فرماندار میاندوآب نیز گفت: چنانچه شهرداری از طریق پیمانکار حق و حقوق کارکنان شرکتی را پرداخت می‌کند باید به حسن انجام تعهدات پیمانکار نظارت کند و از پرداخت حقوق کارکنان توسط شرکت‌ها اطمینان حاصل کند. وی با بیان اینکه شهرداری باید در زمان عقد قرارداد با پیمانکاران به توانایی مالی پیمانکاران دقت کند، افزود: باید توان مالی پیمانکاران بررسی شود و در صورت تخلف این پیمانکاران هم بدون هیچ عذری نسبت به اجرائیه وثیقه وی اقدام کرده و نباید کوتاهی شود. احد غفاری، عضو شورای شهر میاندوآب نیز به ساماندهی نیروهای شرکتی شهرداری هم اشاره کرد و گفت: در سنوات گذشته در حق برخی کارکنان جفا شده است و معلوم نیست برخی با چه معیاری جذب شهرداری شده‌اند و عده‌ای بعد از گذشت چندین سال هنوز هم به عنوان نیروی شرکتی کار می‌کنند.

    


واژگونی سرویس کارگران معدن آباده با یک کشته و ۱۲ زخمی

رئیس اورژانس فارس از واژگونی سرویس کارگران معدن آباده با یک کشته و ۱۲ مصدوم خبر داد.‌ به گزارش ایسنا، محمدجواد مرادیان گفت: ساعت ۵ و ۴۵ دقیقه صبح دیروز (دوشنبه ۱۰ دی) با اعلام گزارش واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس حامل کارگران معدن در محور آباده ‌ نی‌ریز (حوالی روستای چهار گز) بلافاصله تکنسین‌های اورژانس با سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این سانحه یک کشته و ۱۲ مجروح بر جای گذاشت، افزود: مصدومان پس از دریافت خدمات پزشکی اولیه به به بیمارستان اعزام شدند.