رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمان مازندران تعداد افراد در لیست انتظار بیمه کارگران ساختمانی استان را ۲۰هزار نفر اعلام کرد و گفت: تعداد بیمه‌شدگان کارگری استان مازندران کمتر از ۵۰هزار نفر است.

به گزارش ایسنا، هادی ساداتی خواستار کنترل تورم در کشور شد، اظهار کرد: با این تورم، کارگر انتظار افزایش حقوق ندارد زیرا تورم از حقوق جلوتر رفته است.

وی حضور مسافران در مازندران را موجب افزایش قیمت‌ها در استان دانست و افزود: قیمت بیشتر اقلام معیشتی در مازندران با سایر استان‌ها تفاوت دارد و در این استان تورم غیرقابل پیش‌بینی است.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران به مشکلات کارگران با تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تفاوت رفتار تامین اجتماعی با سایر صنوف و اقشار کاملا محسوس است. گروهی سرانه دولتی دارند و گروهی هم مانند کارگران سرانه آنها از طریق کارفرمایان باید به صورت درصدی پرداخت شود.

این فعال صنفی با بیان اینکه تامین اجتماعی بخشنامه‌های فراتر از قانون برای قشر کارگر صادر می‌کند، اظهار کرد: در قانون آمده است پرداخت حق بیمه باید بعد از یک ماه کاری پرداخت شود اما برای کارگران اول هر ماه لحاظ شده که نقض قانون است.

ساداتی به کمبود تعداد بازرس در تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: همین موضوع باعث شده که بسیاری از کارگران در دریافت تاییده بازرسان دچار مشکل شوند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری و بازنشستگان خواستار بررسی و نظارت از نحوه مصارف و منابع تامین اجتماعی هستند، افزود: از نمایندگان مجلس درخواست داریم که وضعیت منابع و مصارف این سازمان را بررسی کنند.

این فعال صنفی با بیان اینکه سهمیه‌بندی برای بیمه شدن کارگران ساختمانی روند درستی نیست، خاطرنشان کرد: سهمیه‌بندی باعث فساد و جاماندن برخی از کارگران می‌شود. طبق قانون همه کارگران باید بیمه شوند.