رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی دارای اموالی هستند که با استفاده از آنها می‌توانند به ارائه خدمات به بازنشستگان بپردازند، بر ضرورت منفک شدن صندوق‌ها از بدنه دولت تاکید کرد.

مهدی عیسی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: صندوق‌ها دارای اموالی هستند که به خوبی از آنها استفاده نشده و مدیران این صندوق‌ها باید سود حاصل از آنها را برآورد کرده و به بازنشستگان پرداخت می‌کردند. وی ادامه داد: صندوق‌های بازنشستگی وابستگی زیادی به بودجه و بدنه دولت دارند و هر اندازه این وابستگی بیشتر شود با چالش‌های بیشتری نیز مواجه خواهند شد. این وضعیت به ابرچالش حوزه صندوق‌های بازنشستگی تبدیل شده بنابراین نیاز است این صندوق‌ها به طور تدریجی از بدنه دولت جدا شوند و با استفاده از منابعی که دارند به ارائه خدمات بپردازند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: معتقدیم می‌توان براساس فرمولی که اقتصاددانان و مسئولان مربوطه ارائه می‌دهند، بدون نیاز به منابع دولتی از سود حاصل از سرمایه‌گذاری بازنشستگان در صندوق‌ها برای تامین رفاه، معیشت و خدمات درمانی این قشر به طور بهینه استفاده کرد.

    

تعدادی از کارگران فضای سبز آغاجاری بیکار شدند

کارگران حجمی فضای سبز نفت و گاز آغاجاری از بیکاری برخی از همکاران خود انتقاد کردند.

به گزارش ایلنا، تعدادی از این کارگران که قرارداد آنها، حجمی است در ماه‌های اخیر از کار بیکار شده‌اند. همکاران این کارگران می‌گویند: با این بیکاری همه مناسبات زندگی آنها به هم ریخته است.

این کارگران با اشاره به وعده‌های مسئولان دولت می‌گویند: قرار نبود هیچ کارگری بیکار شود اما حالا برای بازگشت به کار همکاران ما اقدامی نمی‌شود.

این کارگران از «مددی» مدیر منابع انسانی وزارت نفت خواستند تا دستور بازگشت به کار کارگران بیکار شده در نفت و گاز آغاجری را صادر کند تا کارگران بتوانند به سر کار خود بازگردند.

این کارگران مدعی هستند چارت خالی در شرکت وجود دارد اما کارگران حجمی که مدت‌ها برای این شرکت کار کرده‌اند، نمی‌توانند به سر کار بازگردند.