رئیس هیأت مدیره کانون عالی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: از همه ظرفیت‌های موجود برای پیگیری مطالبات بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استفاده خواهیم کرد.

محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین و منسجم‌ترین تشکل صنفی کشور از ظرفیت‌های بی نظیر ساختاری و تشکیلاتی برخوردار است. حدود ۳۶۰ کانون استانی و شهرستانی در سراسر کشور حلقه واسط بیش از ۴ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر با مدیران و مسئولان هستند و با بدنه اجرایی کشور تعامل خوبی دارند.

وی گفت: برخی از مطالبات و خواسته‌های قانونی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سال‌هاست محقق نشده بر زمین مانده یا به صورت کامل اجرایی نشده، اموری که به مهمترین دغدغه‌های روزمره مبدل شده و تأخیر در اجرای این مطالبات قانونی و برحق لطمات غیر قابل جبرانی بر کیفیت زندگی آنها وارد کرده است. در همین راستا جلسات و دیدارهای متعددی را با مسئولان مختلف نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز برگزار کرده و این جلسات را ادامه خواهیم داد.

اسدی ادامه داد: همزمان از پیگیری مطالبات کلان و اولویت‌دار بازنشستگان ازجمله اجرای ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی حقوق، ارتقای سطح خدمات درمانی توجه به سلامت و رفاه بازنشستگان، تسهیلات بانکی، دریافت حق و سهم بازنشستگان از بودجه عمومی کشور ازجمله سرانه درمان، جلوگیری از دست‌اندازی به ذخایر و سرمایه‌های بین نسلی بازنشستگان ازجمله بانک رفاه کارگران، اجرای سیاست‌های حمایتی مربوط به تقویت سطح معیشت بازنشستگان و پرداخت بدهی‌های جاری و انباشته شده دولت به تأمین اجتماعی با هدف تقویت استقلال اداری و مالی و ارتقای سطح خدمات به جامعه ذینفعان و بسیاری از امور دیگر غافل نخواهیم شد.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر با اشاره به فرارسیدن ایام پایانی سال و لزوم توجه و تمرکز مسئولان به موضوعات فرابخشی ازجمله افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی متناسب با نرخ واقعی تورم گفت: باید تلاش کنیم که در بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه، با جبران کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌های معیشتی درمانی و رفاهی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از بروز هرگونه تبعیض و نارضایتی جلوگیری شود.