نماینده محلات و دلیجان در مجلس با انتقاد از گرانی قیمت گوشت، گفت: مردم توانایی تهیه گوشت با قیمت ۲۸۰هزار تومان را ندارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی دیروز مجلس گفت: دولت قانون جامع حمایت از معلولان را اجرایی کند. در حوزه مسکن معلولان اقدامات خوبی انجام گرفته اما کافی نیست. در حوزه اشتغال آنها قانون اجرا و عملیاتی نشده و انتظار می‌رود تمام موضوعات مرتبط با این قانون اجرا و گزارش آن به مجلس داده شود.

نماینده محلات و دلیجان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت گوشت بسیار گران شده و مردم قادر به تهیه گوشت با قیمت‌های 260 یا 280هزار تومان نیستند.

وی یادآور شد: مسکن ملی در بسیاری از شهرها هنوز اجرایی نشده و حتی زمین آن هم اختصاص پیدا نکرده است. برخی احکام قانون رتبه‌بندی معلمان نیز بر زمین مانده که وزیر آموزش و پرورش باید نسبت به انجام آن اقدام کند.

    

کارگران روغن‌نباتی نرگس شیراز خواستار حل مشکلات شرکت شدند

جمعی از کارگران کارخانه روغن‌نباتی نرگس شیراز که در سه ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند، از مسئولان خواستند با توجه به اشتغال حدود ۱۵۰ کارگر در این واحد تولیدی، نسبت به رفع مشکلات این واحد و پرداخت حقوق آنها اقدام شود.

به گزارش ایلنا، این کارگران گفتند: در حال حاضر شرایط تولید در این کارخانه مهم صنعتی نامناسب است و در صورت بی‌توجهی به مشکلات، به زودی شاهد تعطیلی و بیکاری کارگران خواهیم بود.

به گفته این عده، شرایط فوق تهدیدی برای امنیت شغلی حدود ۱۵۰ کارگری است که در کارخانه باقی مانده‌اند، به همین دلیل طی ماه‌های گذشته کارگران روغن نباتی نرگس برای بیان مشکلات محل کار خود چندین ملاقات با مسئولان استانی و نمایندگان مجلس داشته‌اند که نتیجه‌ای از این گفت‌وگوها حاصل نشده است.

یکی از این کارگران گفت: علاوه بر تعویق حدود سه ماه حقوق، در زمینه بیمه تامین اجتماعی با مشکلات زیادی روبه‌رو هسیتم طوری که حدود ۵ ماه حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی واریز نشده است.