رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه نگاه تک‌بعدی برای اعمال تغییر در ترکیب شورای عالی کار با شعار دولت منافات دارد، تاکید کرد که بعید به نظر می‌رسد که لایحه‌ای برای دولتی کردن ترکیب این شورا تدوین شود اما اگر این لایحه به مجلس ارسال شود به ضرس قاطع با آن مخالفت خواهیم کرد.

علی بابایی کارنامی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در مورد انتشار خبری مبنی بر تصمیم یک‌جانبه دولت برای اصلاح ترکیب شورای عالی کار گفت: از دولت رئیسی انتظار اتخاذ چنین تصمیماتی را نداریم چرا که با شعار این دولت منافات دارد و قطعا این حوزه را با مشکل مواجه خواهد کرد چرا که ترکیب شورای عالی کار حتما باید براساس تصمیم شرکای اجتماعی دولت تعیین شود و نباید بخش دولتی آن غلبه داشته باشد.

نماینده ساری و میاندرود در مجلس ادامه داد: دولت که نمی‌تواند برای شرکای خود در شورای عالی کار تصمیم بگیرد، آن هم در شرایطی که برای رونق فضای کسب و کار تلاش می‌کند. نباید برای کارگران فعال در بخش خصوصی تصمیم‌گیری کند کمااینکه کارگران 70درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و اغلب آنها نیز حقوق‌بگیران بخش خصوصی هستند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: لازم است از طریق نظارت و قانون‌گذاری در جهت رفع مشکلات کارگران و تامین معیشت آنها گامی اساسی برداریم. همچنین دولت نیز باید با ارائه لوایحی در این حوزه به تصویب قوانینی موثر در جهت حمایت از جامعه کارگری کمک کند.