کارگران تولی پرس قزوین خواستار تعیین تکلیف کارخانه و وضعیت شغلی خود شدند. این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا از تجمع خود در روز دوشنبه (۳۱ مرداد ماه) در محوطه داخلی محل کار خود خبر دادند.

این عده مهم‌ترین خواسته خود را تعیین تکلیف کارخانه و وضعیت شغلی خود عنوان کردند و افزودند: از ابتدای سال جاری با کمبود مواد اولیه، تولید در کارخانه به حداقل کاهش یافته و مطالبات معوقه مزدی و بیمه‌ای ما به سه تا چهار ماه رسیده است. چندین سال است وضعیت خوبی نداریم و تقریبا هر چند وقت یک بار دست به اعتراض صنفی می‌زنیم. اخیرا هم موضوع تعدیل کارگران مطرح شده تا اینکه روز یکشنبه اطلاعیه‌ای با این مضمون که با افزایش مشکلات مالی کارخانه، از صبح روز سه‌شنبه (یکم شهریور ماه) کارگرانی که تمایل به ادامه همکاری با کارخانه را نداشته باشند، می‌توانند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند و در صورت افزایش سطح تولید دوباره به کار بازخواهند گشت، منتشر شد. این شرایط، کارگران باسابقه و متخصص این واحد تولیدی را نگران کرده است.

یکی از این کارگران گفت: کارخانه سال ۹۰ به یک فرد واگذار شد که نتوانست آن را سر پا نگه دارد. البته وام‌هایی هم گرفته شد که به درستی هزینه نشدند تا جایی که امروز بعد از گذشت چند سال مسیر افول کارخانه شدت گرفته است.

کارگران تولی‌پرس از رئیس قوه مجریه و قضائیه تقاضا دارند تکلیف کارخانه را مشخص کنند. آنها گفتند: تقاضا داریم تولی‌پرس به یک ارگان توانمند دولتی واگذار شود. تنها بازگرداندن مالکیت به دولت و واگذاری به یک ارگان قدرتمند می‌تواند این واحد تولیدی را به روزهای اوج خود بازگرداند و راه دیگری نیست.