وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مردم برای ثبت اعتراض‌های مربوط به نوع دهک‌بندی‌های یارانه‌ها در سامانه «حمایت» درخواست بررسی مجدد بدهند.

به گزارش توسعه ایرانی، حجت عبدالملکی درباره یارانه‌های پرداختی به مردم در طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و اعتراض‌های موجود نسبت به نحوه واریز یارانه‌ها اظهار داشت: دو دسته یارانه پرداخت شده است؛ دسته اول یارانه‌های عمومی است که به اغلب مردم و به مبلغ ۳۰۰هزار تومان برای هر نفر پرداخت شده و ۳۵هزار تومان قسط وام معیشتی دوره کرونا کم شده است.

وی افزود: دسته دوم یارانه‌های پرداختی نیز برای اقشار ضعیف‌تر و به مبلغ هر نفر ۴۰۰هزار تومان بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: یک دسته از اعتراض‌ها از جانب کسانی است که اصلاً یارانه نمی‌گیرند که این افراد باید به سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند و این سامانه هم در حال آماده‌سازی است و به‌زودی اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: دسته دوم اعتراض‌ها هم مربوط به نوع دهک‌بندی‌های صورت گرفته است که این افراد هم باید به سامانه «حمایت» وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و درخواست بررسی مجدد بدهند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: تاکنون چندصدهزار نفر به سامانه حمایت مراجعه و اعتراض کرده‌اند و سامانه هم به طور کلی مشکلی ندارد و البته مردم هم هیچ عجله‌ای برای ثبت اعتراض نسبت به یارانه‌ها نداشته باشند.