مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:
پیگیر تبدیل وضعیت پزشکان و پرستاران قراردادی هستیم
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: مطالبهگری نسبت به تأمین اجتماعی را نه تنها تهدید نمیدانیم بلکه این رویکرد فرصتی برای سازمان و نظام رفاه و تأمین اجتماعی است و باید بیش از گذشته به این حوزه توجه داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، سیدمیرهاشم موسوی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران اظهار کرد: توجه به ظرفیت بالای منابع انسانی در حوزه درمان از اولویتهای ویژه ماست و باید از انگیزه نیروی انسانی برای ایجاد تحول در سازمان استفاده کنیم.
وی کاهش پرداخت از جیب مردم را از تکالیف قطعی و بسیار مهم تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در بیماریهای صعبالعلاج باید صیانت مالی از بیماران را توسعه دهیم زیرا بروز چنین بیماریهایی در صورت ضعف در صیانت مالی از بیمار، ممکن است منجر به ایجاد شرایط ناگوار برای خانوادهها شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی طراحی نظام ارجاع و پزشک خانواده را از دیگر اولویتها دانست و گفت: امیدواریم در قانون بودجه سال آینده، تکلیف قانونی مشخصی برای این مسأله تعیین شود چرا که اکنون بعد از گذشت ۹ سال از شروع برنامه پزشک خانواده در دو استان، لزوم تکمیل این طرحها کاملا روشن است.
موسوی با اشاره به پیشرفت موفقیتآمیز برنامه نسخه الکترونیک، تکمیل این برنامه را از اولویتهای سازمان تأمین اجتماعی دانسته و وعده رفع مشکلات و کاستیهای احتمالی آن را داد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰درصد نسخ را به صورت الکترونیکی دریافت میکنیم و در برخی استانها این رقم به ۱۰۰درصد نیز رسیده است. تأمین اجتماعی هوشمند و ایجاد پرونده الکترونیک سلامت گام بعدی ما در این مسیر است و به دنبال جایگزین کردن قواعد الکترونیک با مداخلات انسانی میرویم.
موسوی با اشاره به تعداد زیاد نیروهای قراردادی در حوزه درمان تأمین اجتماعی گفت: مطالبه درست و برحق کادر درمان بهویژه پزشکان و پرستاران برای تبدیل وضعیت را پیگیری کرده و انتظار داریم که با فراهم شدن آسایش خاطر و امنیت شغلی همکاران خدمات مطلوبتری به جامعه ارائه شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ایجاد تحول و پیشرفت را در بسیاری موارد با اصلاح رویکردهای مدیریتی قابل انجام دانست و گفت: در موارد زیادی با کارهای کوچک و بدون نیاز به صرف هزینه میتوانیم آثار قابل توجهی در زمینه پیشرفت و تحول ایجاد کنیم و برخی گرهگشاییها تنها از طریق بازنگری فرآیندها قابل انجام هستند که انتظار داریم مدیران سازمان اینگونه موارد را با جدیت بیشتر مورد توجه قرار دهند.
دیدگاه تان را بنویسید