عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:  شرایط بحرانی صندوق‌های بازنشستگی و اهمیت و حساسیت برخی معاونت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌طلبد که نگاه حرفه‌ای و تخصص‌محور داشته باشیم چرا که منابع دولت در ارائه خدمات به جامعه هدف بسیار محدود است. صندوق‌های بیمه متعلق به بازنشستگان بوده و مدیران دولتی تنها کارگزار آنها هستند. دولت باید با توجه به اصل سه‌جانبه‌گرایی و استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های تشکل‌ها و شرکای اجتماعی مشکلات این حوزه‌ها را حل کند.

به گزارش ایلنا، مهدی عیسی‌زاده گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها وزارتخانه دولت است که در قلمرو فعالیت‌های خود به لحاظ وسعت جمعیت با همه آحاد مختلف مردم کشور از بدو تولد تا پس از مرگ به اشکال مختلف ارتباط دارد. با توجه به اهداف، برنامه‌ها و مأموریت‌های مختلفی که برای این وزارتخانه تعیین شده، نیاز است تا در سطوح مدیریتی از ظرفیت‌های افراد متخصص و توانمند به عرصه اجرایی و مجرب این حوزه استفاده شود.

وی اظهار داشت: شرایط کنونی اقتصادی و وضعیت بحرانی صندوق‌های بازنشستگی به لحاظ منابع و مصارف و ارائه خدمات به گروه‌های مختلف جامعه اعم از کارگران، بازنشستگان و کارفرمایان حاوی این پیام است که دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نداریم و باید با استفاده از الگوی مدیریتی شایسته‌سالار و برنامه‌محور، صندوق‌های بازنشستگی را که ماهیت اجتماعی و اقتصادی دارند، از بحران‌ها نجات دهیم.

وی تاکید کرد: بهبود معیشت و درمان بازنشستگان و کارگران از اهمیت بالایی برخوردار است و مطالباتی هم دارند که باید دولت با برنامه‌ریزی، آنها را در دستور کار خود قرار دهد.