یک مقام مسئول کارگری، بزرگترین امتیاز کشور را جمعیت جوان و نیروهای تحصیل‌کرده آماده به کار دانست و با تاکید بر رفع موانع پیش روی کارآفرینان و کسب و کارها، ابراز امیدواری کرد با فراهم کردم شرایط جذب سرمایه‌ها به کشورمان، بازار کار و اشتغال رونق بگیرد.

علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره رویکرد دولت سیزدهم در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و رونق بازار کار اظهار کرد: کشور ما با داشتن منابع طبیعی و خدادادی، معادن و ذخایر نفتی و گازی و انرژی یکی از کشورهای مستعد سرمایه‌گذاری است و با توجه به هزینه تمام شده پایین و منابع و امکانات موجود، بسیاری از کشورها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند.

وی با تاکید بر رفع موانع پیش روی کارآفرینان و کسب و کارها اظهار کرد: اگر دولت سیزدهم روال سال‌های قبل را پیش برود عملا به نتیجه نمی‌رسیم و مجددا مباحثی مثل تورم بالا، خط فقر و بیکاری، عدم برداشته شدن تحریم‌ها و عدم بازگشت ارز به داخل کشور را شاهد خواهیم بود.

این مقام کارگری با بیان اینکه مشکلات اقتصاد با بگیر و ببند حل نمی‌شود، گفت: اقتصاد یک علم است و دستوری درست نمی‌شود چون زیربنای خودش را دارد و برای شروع باید قانون مالیات، قوانین کار و تامین اجتماعی و تجارت درست شود و زیربنای شهرک‌های صنعتی اصلاح شود. اگر این اتفاقات بیفتد سرمایه‌گذار با اطمینان خاطر بیشتری در کشور سرمایه‌گذاری می‌کند و اشتغال و بازار کار رونق می‌گیرد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار البرز با تاکید بر فراهم کردن امنیت سرمایه‌گذاری در کشور اظهار کرد: در حال حاضر موازی‌کاری بین دستگاهی در کشور زیاد است، وزارت کار، وزارت بهداشت، محیط زیست و... هر یک موضع خاص خود را در بحث مجوزدهی یا راه‌اندازی یک کارخانه یا بنگاه دارند لذا شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود که سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، امنیت سرمایه‌گذاری داشته باشد و سرمایه‌اش را در داخل این مملکت به کار گیرد.