معلمان تبریزی:
رتبهبندی براساس سند تحول بنیادین اجرا شود
روز بیست و ششم اردیبهشت، جمعی از معلمان تبریز که تعدادی از آنها معلمان تازهوارد و جوان بودند، با مراجعه به آموزش و پرورش این استان، خواستار توجه به مطالبات صنفی خود شدند.
به گزارش ایلنا، این معلمان خواستههایی ازجمله اجرای رتبهبندی بر مبنای سند تحول بنیادین و همسانسازی با مشاغل مشابه (هیات علمی دانشگاه) طبق بند ۳ ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و برقراری فوقالعاده ویژه ۵۰درصد به طور کامل طبق بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری را مطرح کردند.
این معلمان میگویند: چرا باید فاصله عمیق میان دریافتی کارکنان وزارتخانههای مختلف باشد و چرا باید بین کادر آموزشی کشور تا این اندازه تبعیض مزدی وجود داشته باشد که یک هیات عملی دانشگاه، چند برابر یک معلم حقوق بگیرد؟
این عده میگویند: نمایندگان مجلس در بررسی و تنظیم نهایی لایحه رتبهبندی باید به دغدغههای معلمان به خصوص معلمان تازهوارد توجه کنند و به گونهای این لایحه را تغییر دهند که دریافتی همه معلمان کشور به حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه یا کارمندان رسمی سایر وزارتخانهها ازجمله رسمیهای نفت نزدیک شود.
دیدگاه تان را بنویسید