شهرداران مناطق اهواز بعد از کارگران حقوق می‌گیرند

شهردار اهواز گفت: مدیران مناطق شهرداری اهواز از این پس باید بعد از کارگران شهرداری، حقوق دریافت کنند.

موسی شاعری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مدیران هشت‌گانه مناطق شهرداری اهواز، معاونان و مدیران درآمد و مالی آنها مشمول این بخشنامه هستند.

وی بیان کرد: مدیران مناطق شهرداری اهواز از این پس حقوق خود را از منابع و درآمدهای منطقه محل خدمت دریافت می‌کنند. تاکنون این حقوق از شهرداری مرکز پرداخت می‌شد و درواقع حقوق آنها تحت تاثیر درآمدهایی که کسب می‌کردند، قرار نمی‌گرفت.

شاعری گفت: در برخی نقاط مانند منطقه پنج و ۶ که به لحاظ درآمدزایی در سطح پایین‌تری هستند شهرداری مرکز پرداخت بخشی از حقوق کارکنان را متقبل شده اما باز هم باید حقوق مدیران اعلام شده پس از کارگران باشد.

بنابراین گزارش، از ابتدای سال جاری تاکنون کارگران برخی نقاط مانند منطقه ۶ اهواز به دلیل تاخیر در پرداخت مطالباتشان دست به تجمع می‌زدند. رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز نیز چندی پیش از وضعیت کارگران شهرداری انتقاد کرده بود.

    

تجمع دانشجویان با لباس کارگران در خیابان پاستور

دانشجویان عدالتخواه که دیروز در خیابان پاستور تجمع کردند، با پوشیدن لباس کارگران اعتراض خود را به وضعیت خصوصی‌سازی‌ها و بیکارشدن کارگران نشان دادند.

به گزارش فارس، دانشجویان عدالتخواه که صبح دیروز با حضور در خیابان پاستور به روندخصوصی‌سازی‌ها اعتراض کردند با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که روی آن شعارهایی همچون «غارتگران دل‌نگرانی دارند، ترس از خطر گرفتن حق دارند»، «کارخونه رو دزدید باید جواب پس بدید» و «خصوصی‌سازی نابودگر صنعت» اعتراض خود را اعلام کردند.

جمعی از این دانشجویان با پوشیدن لباس کارگران اعتراض خود را به وضعیت خصوصی‌سازی‌ها و بیکار شدن کارگران نشان داند.

فیضی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز در این تجمع با بیان اینکه خصوصی‌سازی کنونی چوب لای چرخ صنعت گذاشتن است، گفت: آقای رئیس‌جمهور باید پاسخ دهد که آیا با توجه به عملکرد شش سال اخیر آقای پورحسینی و عدم توجه به کارگران آیا فرد مناسبی به جز ایشان نیست؟

    

در نامه بازنشستگان تامین اجتماعی عنوان شد

ارزش مستمری بازنشستگان به یک‌پنجم سال ۱۳۵۸ رسیده است

بازنشستگان تامین اجتماعی در نامه‌ای به کمیسیون اجتماعی مجلس، خواستار ارتقای معیشت و بهبود سطح کیفی زندگی خود شدند.

به گزارش ایلنا، در نامه بازنشستگان تامین اجتماعی خطاب به کمیسیون اجتماعی مجلس که در قالب یک کمپین در فضای مجازی به امضای تعداد زیادی از بازنشستگان رسیده، مهم‌ترین خواسته‌های مستمری‌بگیران بیان شده است.

در این نامه آمده است: «مستمری ۷۵درصد بازنشستگان که حداقل‌بگیر هستند، حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان است که ارزش آن به یک‌پنجم ارزش حقوق دریافتی سال ۱۳۵۸ رسیده است. با توجه به اینکه خط فقر حدود ۷ میلیون تومان است، ۹۵درصد بازنشستگان زیر خط فقر هستند».

آنها در این نامه افزودند: پرداخت ۷۰درصد هزینه‌های درمانی از جیب بازنشسته، کاهش شدید ارزش سرمایه‌های افراد و دغدغه مسکن دغدغه‌های ماست و در حالی‌که ۵۰۰هزار خانه خالی در تهران است اما بازنشستگان بسیاری خانه ندارند!

آنها در پایان نامه، خواستار ارتقای مستمری‌ها به بالاتر از خط فقر، تامین مسکن برای بازنشستگان فاقد مسکن و بهبود سطح خدمات درمانی بیمه شدند.