قتل خونین مادر و دو خواهر  از سوی پسر شیرازی

پسر 22 ساله خشمگین به علت سابقه بیماری روحی و روانی، مادر و 2 خواهر خود را در شهر «دبیران» فارس به قتل رساند.

سرهنگ ‌«کاووس محمدی» معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان  فارس با تایید خبر وقوع قتل در «دبیران»، بیان کرد: صبح دیروز پس از گزارش وقوع قتل، ماموران پاسگاه انتظامی شهر «دبیران» با حضور در محل حادثه تحقیقات خود را آغاز و با سرعت عمل قاتل را بلافاصله پس از وقوع قتل شناسایی و دستگیر کردند. وی اظهار کرد: پس از بررسی صحنه جرم و آثار و علائم موجود، قاتل 22 ساله به قتل مادر و 2 خواهر خود با استفاده از یک شی فلزی اقرار و پس از طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

    


بخشش قاتل پس از ۱۲ سال  در کارون

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از بخشش یک قاتل پس از ۱۲ سال در شهرستان کارون خبر داد.

عبدالعباس زبیدی‌نیا اظهار کرد: در مرداد ماه سال ۱۳۸۵ دو طایفه در شهرستان کارون بر سر ملکی با هم درگیر شده بودند که در این درگیری یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند. وی افزود: در این ۱۲ سال، اختلافات بین این دو طایفه گسترش پیدا کرد که با وساطت و تلاش‌های رئیس و اعضای شورای حل اختلاف کارون و با تشکیل چندین جلسه با حضور بزرگان، معتمدین، خیرین و ریش سفیدان طرفین و دعوت آنها به آرامش، کم کم آتش کینه بین این دو طایفه فروکش کرد و این اختلاف به دوستی و برادری تبدیل شد.

زبیدی‌نیا در ادامه از خانواده مقتول بابت بخشش قاتل برای ایجاد صلح و سازش بین این دو طایفه تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه تلاش‌ها و زحمات رئیس و اعضای شورای حل اختلاف کارون جهت جلب رضایت خانواده مقتول نتیجه داد و اولیای دم با عفو و بخشش قاتل زمینه را برای صلح و سازش بین این دو طایفه مهیا کردند.

وی اظهار کرد: در نشستی این دو طایفه پس از ۱۲ سال اختلاف با یکدیگر آشتی کردند و این پرونده با صلح و سازش مختومه شد.

    


شلیک به 5 سیرجانی  در کارواش

عامل تیراندازی عمدی در خیابان ابوریحان سیرجان با اقدام به موقع ماموران پلیس امنیت عمومی دستگیر شد.

محسن نیک‌ورز دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت: به دنبال یک نزاع قدیمی بین عامل تیراندازی و گروهی دیگر، متهم پرونده به همراه طرف مقابل نزاع به خاطر دعوا و چاقو کشی و جرائم دیگر به زندان افتاده بودند. نیک ورز افزود: در زندان نیز متهمان با یکدیگر درگیر شده که به همین خاطر به شهرهای دیگر استان تبعید شدند.

وی بیان داشت: ضارب پس از ۸ ماه تحمل حبس در زندان جیرفت مرخصی ۳ روزه‌ای را دریافت کرده و به سیرجان می‌آید.

نیک ورز عنوان کرد: ضارباسلحه شکاری را از پسر خاله‌اش قرض گرفته و حدود ساعت ۸ شب شنبه ۱۳ بهمن ماه به محل یک کارواش در خیابان ابوریحان سیرجان می‌رود و با تیراندازی ۵ نفر را زخمی می‌کند. این مقام قضایی تصریح کرد: متهم پرونده سپس به همراه برادرش به در مغازه طرف دیگر نزاع رفته و برادر او را با چاقو مورد حمله قرار می‌دهد. دادستان سیرجان بیان کرد: به محض اطلاع از موضوع حادثه از سوی پلیس امنیت عمومی سیرجان پیگیری و عامل تیراندازی همان شب به همراه برادر و پسرخاله‌اش دستگیر شدند.

وی گفت: خوشبختانه تیراندازی متهم منجر به قتل نشده و افراد زخمی در حال مراحل درمانی هستند.

    


نجات 15 گردشگر عمانی گرفتار در  سیلاب جنوب ایران

بخشدار بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه از نجات جان 15 گردشگر عمانی گرفتار درسیلاب بندرچارک خبر داد و گفت: با حضور به موقع نیروهای امدادی این گردشگران که با یک اتوبوس عازم شیراز بودند، نجات یافتند.

فواد مرادزاده اظهار داشت: به دنبال بارش شدید باران در ساعات ابتدایی یکشنبه شب، اتوبوس حامل این گردشگران در آب نمای جاده بندرچارک که به دلیل سیلاب به زیر آب رفته بود، متوقف می شود. وی تصریح کرد: نیروهای امدادی مسافران را با استفاده از یک دستگاه لودر از سقف اتوبوس ، خارج و اتوبوس را تخلیه کردند.