پایان کار سارقان مسلح سوپرمارکت‌های آبادان

2 جوان آبادانی با در دست داشتن تفنگ وینچستر از سوپر مارکت‌های شهر دزدی می‌کردند. سرهنگ سید محسن تقی زاده رییس پلیس آبادان با توجه به چند سرقت مسلحانه از سوپرمارکت‌های سطح شهر آبادان دستور داد تا تیم ویژه ای از ماموران پلیس آگاهی برای دستگیری دزدان مسلح وارد عمل شوند.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات پی بردند که 2 پسر جوان با پوشاندن صورت‌هایشان و در ساعات پایانی شب پای در سوپرمارکت‌ها گذاشته و با تهدید تفنگ وینچستر اقدام به سرقت پول‌های داخل مغازه و گوشی موبایل صاحب مغازه‌ها پا به فرار گذاشته‌اند. تیم پلیسی در این شاخه از تحقیقات با بررسی دوربین‌های مداربسته و اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی سارق مسلح شدند که پس از هماهنگی با مقام قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه دزد جوان دستگیر شد.

ماموران در بازرسی از مخفیگاه دزد مسلح وسایل سرقتی و تفنگ وینچستر را به دست آوردند و مرد جوان که از دزدان سابقه‌دار است به ناچار لب به اعتراف گشود.

دزد مسلح به ماموران گفت: برای تامین هزینه‌های اعتیادم به مواد مخدر صنعتی شیشه تصمیم به سرقت گرفتم که با همدستی یکی از دوستانم و با در دست داشتن یک تفنگ وینچستر در ساعات پایانی شب به سوپرمارکت‌ها حمله می‌کردیم و دست به سرقت مسلحانه می‌زدیم.

بنا به این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی آبادان قرار گرفته و تجسس‌ها برای دستگیری دیگر متهم این پرونده ادامه دارد

    


پایان درگیری دو طایفه اهوازی بر سر قتل پسر جوان 

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: یکسال پیش دو عشیره بر سر قتل یک نفر با هم اختلاف پیدا کرده و درگیر می‌شوند که با تلاش و کوشش دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر این دو عشیره باهم صلح و سازش کردند.

عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان در این باره اظهار کرد: یکسال پیش دو عشیره در اهواز بر سر قتل یک نفر از یکی از این عشیره‌ها با هم اختلاف و درگیری پیدا می‌کنند و این نزاع منجر به تشنج و سلب آسایش بین طرفین می‌شود. وی افزود: با ارجاع پرونده این دو عشیره از دادگاه کیفری به شورای حل اختلاف ویژه عشایر برای ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلاف بوجود آمده بین این دو عشیره، بلافاصله دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر با وساطت خود و دعوت از بزرگان طرفین و طی چندین جلسه، بالاخره تلاش و کوشش دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر نتیجه داد و این دو عشیره در جلسه‌ی و با حضور بزرگان و سران عشایر با در آغوش گرفتن همدیگر، اعلام رضایت نمودند و هم قسم شدند که کینه و اختلاف را کنار گذاشته و در کنار هم زندگی مسالمت آمیز داشته باشند و این پرونده پس از یک سال با صلح و سازش مختومه شد.

    


2 گردشگر سوئیسی پس از 3 روز در کویر مرنجاب پیدا شدند

رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان گفت: ۲ گردشگر سوئیسی که با یک دستگاه خودروی کمپر خارجی در کویر گرفتار شده بودند توسط راهنمایان محلی شهرستان آران و بیدگل پس از ۳ روز گرفتاری نجات یافتند.

حسین انصاری فرد رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان اظهار داشت: با برقراری تماس شامگاه چهارشنبه گذشته از طرف خودرو‌های عبوری گردشگران مبنی بر گرفتار شدن ۲ گردشگر سوئیسی با یک دستگاه خودروی کمپر در باتلاق‌های کویر مرنجاب و درخواست امدادرسانی آنان بلافاصله تیم‌های امداد و نجات کلوپ سافاری استان اصفهان به کویر مرنجاب این شهرستان اعزام شدند. رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان گفت: با مشخص شدن موقعیت دقیق افراد گرفتار شده در کویر و با توجه به صعب العبور بودن قسمتی از مسیر، نیرو‌های کلوپ سافاری با کمک ۵ دستگاه خودرو کمک دار محلی، خودرو گرفتار در باتلاق را به مسیر جاده اصلی هدایت کردند و گردشگران خارجی به سفر خود ادامه دادند.

وی همچنین از حادثه مشابهی برای ۲ گردشگر هلندی که چند روز پیش گرفتار در باتلاق نمک شده بودند خبر داد و گفت: در آن حادثه نیز دو گردشگر خارجی پس از ساعت‌ها سرگردانی توسط کلوپ سافاری نجات پیدا کردند.