گروه حوادث: دزد حرفه­ای تهران در تعقیب و گریز پلیسی دست به اقدامی خطرناک زد و تا آستانه مرگ پیش رفت.  این دزد وقتی در محاصره پلیس قرار گرفت برای فرار از بالای پل رسالت به پایین پرید وبا صورتی لت­و­پار و دستان شکسته زنده ماند.

دزدی های سریالی

چندی پیش ماموران پلیس تهران در جریان سرقت‌های سریالی باطری‌های خودرو در مرکز پایتخت قرار گرفتند و با توجه به گسترده بودن این دزدی‌ها تیمی از ماموران پلیس آگاهی تهران برای دستگیری عامل این سرقت‌ها وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست پی‌بردند سارق جوان به یک خودروی سرقتی و در چشم به هم زدنی اقدام به سرقت باطری خودروها می‌کند.

تعقیب و گریز خیابانی

بدین ترتیب؛ ماموران به صورت ویژه در مرکز تهران شروع به گشت‌زنی کردند تا اینکه ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 5 دی ماه سال جاری کارآگاهان در خیابان هفت تیر به خودروی مزدا 323 که یک جوان پشت فرمانش بود مشکوک شدند.

کارآگاهان در این صحنه به بررسی شماره پلاک خودروی مزدا پرداختند و مشخص شد که این خودرو سرقتی است.

همین کافی بود تا دستور ایست برای راننده خودرو صادر شود اما پسر جوان بدون توجه به دستور پلیس به مسیرش ادامه داد و زمانیکه وارد بزرگراه رسالت شد پا روی پدال گاز خودرویش گذاشت تا با سرعت از دست پلیس فرار کند.

در این صحنه تعقیب و گریز پلیسی کلید زده شد و در حالیکه خودروی پلیس سایه به سایه خودروی مزدا را تعقیب می‌کرد، راننده مزدا با حرکات مارپیچ و نمایشی سعی بر فرار از دست ماموران را داشت که در مسیر با چند خودروی دیگر برخورد کرد و قسمت جلوی خودرویش به شدت آسیب دید.

کارآگاهان سعی بر تیراندازی به سمت خودروی مزدا داشتند اما بخاطر شلوغی خیابان و حرکات مارپیچ برای اینکه به افراد دیگر آسیبی نرسد به تصمیم به تعقیب کردن خودروی مزدا گرفتند و در بیسیم برای متوقف کردن این خودرو از تیم‌های دیگر گشت پلیس درخواست کمک کردند.

دزد جوان که قصد تسلیم شدن نداشت، درحالیکه خودرویش به شدت آسیب دیده بود از مسیر اتوبان حکیم وارد میدان آرژانتین شد و بار دیگر وارد اتوبان حکیم شرق شد که در این مرحله کنترل خودرو را از دست داد و به شدت با گاردریل کنار اتوبان برخورد کرد.

خودکشی برای فرار

دزد جوان پس از توقف خودرویش تصمیم به فرار با پای پیاده گرفت و در صحنه‌ای عجیب از روی پل کنار اتوبان به پاپین پرید و فریادهای کمک کمک نشان از داشت که متهم به شدت مجروح شده است.

ماموران وقتی خود را به پایین پل که ارتفاع 12 متری داشت رساندند مشاهده کردند که وی دچار آسیب و شکستگی از ناحیه فک، صورت و دست‌هایش شده و در این مرحله سارق جوان به کمک تیم‌های اورژانسی به بیمارستان منتقل شد.

ماموران در بازرسی از خودروی دزد جوان هشت  باطری سرقتی خودرو و یک کامپیوتر خودرو به دست آورند و مشخص شد راننده مزدا همان سارق باطری‌های تحت تعقیب است.

دزد سابقه‌دار

دزد جوان که میلاد نام دارد پس از درمان به اداره بیستم پلیس آگاهی تهران هدف تحقیق قرار گرفت و در همان ابتدا کارآگاهان پی‌بردند که این مرد 12 سابقه کیفری در پرونده‌اش دارد و از دزدان حرفه‌ای پایتخت است.

میلاد در اعترافاتش گفت: شب‌ها با خودروی سرقتی در مرکز پایتخت پرسه‌زنی می‌کردم و وقتی با خودروهایی که سیستم امنیتی خوبی نداشتند روبرو می‌شدم در یک چشم بهم زدن اقدام به سرقت باطری خودروها می‌کردم.

وی افزود: یک ماه بود که آزاد شده بودم و نیاز به پول داشتم به همین خاطر این سرقت‌ها را در برنامه زندگی‌ام گذاشتم که توانستم در این مدت 300 باطری سرقت کنم و هر باطری را به قیمت 60 هزار تومان در جنوب تهران به فروش می‌رساندم و هزینه زندگی و اعتیادم را تامین می‌کردم.

بنا به این گزارش، بازپرس شعبه پنجم ناحیه هفت تهران با قرار چند میلیارد تومانی برای متهم دستور داد تا میلاد برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار دارد.