اعدام 3 سارق مسلح در ملاء عام

صبح دیروز سارقان طلافروشی در میدان هفت تیر یاسوج به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد به دنبال تأیید حکم محاربه سارقان طلا فروشی استان های فارس وکهگیلویه وبویراحمد در دیوان عالی کشور، این حکم امروز با حضور جمعی از مردم یاسوج اجراء شد.

سارقان به اسامی کیکاووس جمال سیرت، رستم رضایی و عبدالله جوهری ، در سرقت های خود به زور اسلحه و با ارعاب و تهدید ، اقدام به سرقت می کردند و در برخی موارد به سوی افراد عادی نیز تیراندازی می کردند.

لازم به ذکراست افراد اعدامی در شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت و شهر اقلید در استان فارس اقدام به سرقت های متعدد کرده بودند.

    


آتش زدن مرد تهرانی پس از شکنجه در خانه مجردی 

جسد مرد 74 ساله‌ای به طرز مشکوکی در یک آپارتمان در خیابان شهید دستغیب تهران کشف شد. آثار خراشیدگی روی صورت، داخل دهان و روی بدنش نشان از شکنجه وی دارد.

ساعت 18:30 روز شنبه مأموران کلانتری 119 مهرآباد جنوبی در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند مرد 74 ساله‌ای به طرز مشکوکی در یک آپارتمان در خیابان شهید دستغیب به کام مرگ فرورفته است.

دقایقی بعد از اعلام این خبر محسن مدیرروستا؛ بازپرس امور جنایی تهران همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی در محل اعلام خبر حاضر شدند.

کارآگاهان در محل حادثه با جسد متوفی در حالیکه خراشیدگی روی صورت، داخل دهان و روی بدنش وجود داشت، مواجه شدند.

کارآگاهان در نخستین گام تحقیقات سراغ همسایه متوفی که پلیس را مطلع کرده بود، رفته که وی در اظهاراتش به بازپرس گفت: فرد ناشناسی زنگ خانه من را زد و گفت متوفی دچار حادثه شده که من از پله‌ها پایین آمدم و با جسد متوفی در راهرو طبقه دوم مواجه شدم.

وی افزود: زمانیکه وارد منزل متوفی شدم، وسایل خانه در حال سوختن و دود منزل را فراگرفته بود که با کمک خاموش‌کننده دستی و آب، آتش را خاموش کردم.

در ادامه تحقیقات مشخص شد متوفی به تنهایی در منزل سکونت داشته و بهم ریختگی وسایل منزل، از درگیری داخل خانه خبر می‌داد.

در نهایت با محسن مدیرروستا؛ بازپرس ویژه قتل پایتخت جسد متوفی برای بررسی علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای رمزگشایی درباره این پرونده در جریان است.

    


دستگیری قاتل فراری  بعد از 14 سال

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت:قاتل مرد ۵۹ ساله که از ۸۳ متواری بود به دام پلیس قزوین افتاد.

سرهنگ آرش مرادی رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: سال ۸۳ در یک درگیری بین دو طایفه در روستای نظام آباد، دو برادر پس از تیراندازی با اسلحه به سمت مقتول، فرار کردند.

سرهنگ مرادی افزود: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیسی در سال ۹۲ موفق به دستگیری یکی از برادران مظنون به قتل شدند که وی در بازجویی ها‌ی ماموران منکر قتل مرد ۵۹ ساله شد. وی اضافه کرد: متهم اعتراف کرده بود که برادرش با شلیک دو گلوله دست به قتل زده است.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: متهم که مظنون به قتل بود با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

سرهنگ مرادی افزود: تحقیقات درباره دستگیری متهم اصلی پرونده قتل ادامه پیدا کرد تا اینکه متهم در دی ماه امسال پس از بازگشت از استان‌های جنوبی کشور در مخفیگاهش دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های ماموران به قتل مرد ۵۹ ساله با اسلحه وشلیک گلوله به سمت سر و سینه وی اعتراف کرد. وی افزود: قاتل، علت و انگیزه قتل را درگیری‌های مکرر طایفه‌ای با خانواده مقتول بیان کرد.

سرهنگ مرادی گفت: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.