گروه حوادث: نوعروس جوان که تن به یک ازدواج اجباری داده بود در یک سناریوی عاشقانه با همدستی مرد مورد علاقه‌اش دست به قتل زد. عصر  24 آذرماه سال جاری زن جوانی در تماس با ماموران پلیس خاش از کشته شدن همسرش از سوی  دو مرد موتور سوار خبر داد. خیلی زود تیمی از ماموران پلیس خاش برای تحقیقات فنی پای در صحنه جرم در بیابان‌های منطقه پشتکوه گذاشتند و با جسد مرد جوانی که غرق خون روی زمین افتاده بود روبرو شدند.

گریه بر جسد شوهر

زن جوان در حالیکه بالای سرجسد شوهرش گریه‌زاری می‌کرد از ماموران می‌خواست که قاتلان شوهرش را دستگیر کنند. منیژه 18 ساله در همان ابتدا هدف تحقیق قرار گرفت و گفت:  دو هفته از ازدواجمان می‌گذرد و زندگی خوبی با شوهرم داشتیم و امروز برای تفریح به اطراف شهر رفته بودیم که ناگهان  دو جوان سوار بر موتور به سراغمان آمدند و خواستند در کنار جاده توقف کنیم. وی افزود:  دو پسر جوان تفنگ را به سمت ما گرفتند و یکی از آنها سوار بر خودروی ما شد و دستور داد تا به سمت منطقه پشتکوه حرکت کنیم و همدست موتور سوارش سایه به سایه پشت خودرویمان حرکت می‌کرد تا اینکه مرد مسلح دستور داد تا خودرو را در کنار جاده پارک کنیم. زن جوان ادامه داد: ترسیده بودیم و هر چه التماسشان می‌کردیم بی‌فایده بود تا اینکه مرد مسلح خواست از خودرو پیاده شویم، مرد مسلح ابتدا طلاهایم را سرقت کرد اما وقتی به سراغ شوهرم رفت تا گوشی موبایل و پول‌هایش را سرقت کند، همسرم در برابرش مقاومت کرد که ناگهان صدای شلیک گلوله‌ای به گوش رسید. منیژه گفت: وقتی صدای تیراندازی را شنیدم، چشمانم را بستم و بعد از چند ثانیه چشمانم را باز کردم و با جسد شوهرم که غرق خون روی زمین افتاده بود روبرو شدم و شروع به جیغ و فریاد کردم که مرد مسلح تهدید کرد ساکت باشم و در ادامه  دو سارق مسلح سوار بر موتور پا به فرار گذاشتند تا اینکه توانستم با گوشی موبایلم با پلیس تماس بگیرم.

تحقیقات پلیسی

کارآگاهان در این مرحله تجسس‌های فنی و پلیسی را در صحنه جرم آغاز کردند و شواهد ماجرا با حرفهایی که زن جوان در ادعاهایش مطرح کرده بود هماهنگی نداشت و هیچ اثری از رد موتور در صحنه جنایت وجود نداشت. در حالیکه زن جوان ادعا کرده بود شوهرش با یکی از دزدان درگیر شده بود اما هیچ آثاری از درگیری روی جسد مرد جوان نبود و احتمال می‌رفت قربانی این جنایت در یک اقدام غافلگیرانه و با نقشه قبلی به قتل رسیده است. تیم پلیسی در ادامه پی‌بردند که منیژه 18 ساله دو هفته قبل با اجبار خانواده‌اش به ازدواج مرد جوان در آمد و جالب اینکه منیژه زن دوم قربانی جنایت بوده است. تحقیقات پلیسی ادامه داشت و مشخص شد منیژه نسبت به این ازدواج رضایتی نداشته و قبل ازدواجش با پسر جوانی در ارتباط بوده است که همین کافی بود تا زن جوان به عنوان مظنون اصلی قتل شوهرش به دستور بازپرس پرونده دستگیر شود.

شوهرکشی

منیژه سعی داشت با داستانسرایی‌هایش خود را در ماجرای قتل شوهرش بیگناه معرفی کند اما وقتی در تناقض‌گویی‌هایش گرفتار شد به ناچار لب به سخن باز کرد و پرده از قتل شوهرش برداشت. نوعروس جوان در اعترافاتش گفت:  دو هفته قبل درحالیکه من دلبسته جوان دیگری بودم به اجبار خانواده‌ام زن دوم قربانی جنایت شدم و این درحالی بود که روز را با اشک شب می‌کردم و تنها کسی که می‌توانست به من آرامش دهد امیر بود که قرار بود با هم ازدواج کنیم. وی افزود: خسته شده بودم و روزها برایم طولانی می‌گذشت تا اینکه تصمیم به قتل شوهرم گرفتم و از امیر برای اجرای نقشه‌ام کمک خواستم. او نیز که دلباخته من بود پذیرفت تا برای رسیدن به هم این نقشه را اجرا کنیم.

دستگیری جوان عاشق پیشه

همین اعترافات کافی بود تا ماموران با اطلاعات به دست آمده از نوعروس جوان، مخفیگاه امیر را در نزدیکی خیابان سعدی شهرستان خاش شناسایی کنند. کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه امیر را در مخفیگاهش دستگیر کردند و در بازرسی ازخانه این پسر جوان تفنگ کلت کمری و فشنگ‌های جنگی به دست آمد. امیر وقتی دید دختر مورد علاقه‌اش پرده از جنایت خونین برداشته، لب به سخن باز کرد. پسر جوان به ماموران گفت: چند سال قبل با منیژه آشنا شدم و از همان روزهای نخست به همدیگر علاقه پیدا کردیم و تصمیم به ازدواج گرفتیم اما باید منتظر می‌ماندیم تا شرایط کاری من بهتر شود و خانواده منیژه نیز که متوجه رابطه من با دخترشان شده بودند اعلام کرده بودند که مخالف ازدواج ما هستند. وی افزود: من و منیژه عاشق هم بودیم و من تصمیم داشتم شرایطم بهتر شود تا به صورت رسمی از دختر مورد علاقه‌ام خواستگاری کنم که شنیدم منیژه را به اجبار زن دوم مرد دیگری کرده‌اند. امیر گفت: باورش برایم سخت بود تا اینکه منیژه به موبایلم زنگ زد و از ازدواج اجباری‌ و زندگی سختش حرف زد و در این  دو هفته هر روز با هم در تماس بودیم تا اینکه منیژه حرف عجیبی زد. منیژه ادعا کرد یا خودش را می‌کشد یا شوهرش را به قتل می‌رساند و از من کمک خواست، به همین خاطر تصمیم گرفتیم شوهرش را به قتل برسانیم و بعد از اینکه همه چیز عادی به نظر رسید با هم ازدواج کنیم.

این جوان عاشق پیشه ادامه داد: روز حادثه با نقشه‌ای که منیژه طراحی کرده بود خودم را به محلی که مرد جوان و منیژه رفته بودند رساندم و سپس با شلیک گلوله به مرد جوان به زندگی‌اش پایان دادم و تصمیم داشتیم سناریوی قتل را یک ماجرای سرقت نشان دهیم اما خیلی زود دستمان رو شد. بنا به این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس آگاهی خاش قرار گرفته‌اند.