گروه حوادث: سه گرداننده اصلی شبکه وحشت‌آفرین سرقت های مسلحانه که دو سال در اصفهان و شیراز جولان می دادند در ملاء عام به دار مجازات آویخته شدند.

بامداد دیروز- چهارشنبه 30 آبانماه امسال- سه مرد خطرناک در حلقه تماشاچیان مشتاق و در میدان پیام شیراز با جرثقیل مرگ اعدام شدند.

اعدامی ها با تشکیل باندی مسلحانه از سال 88 تا سال 90 و درحالیکه زندگی پنهانی ای داشتند بین اصفهان و شیراز در سفر بودند و با حمله های مسلحانه دست به سرقت می زدند .

در این اقدامات مخوف باند مسلح تیراندازی های خونین زیادی رقم خورد و همین روند کافی بود تا سه عضو اصلی در جلسه محاکمات محاربه شناخته شده و به اعدام در ملاء عام محکوم شوند.

2 سال وحشت

از سال 88 پلیس اصفهان و شیراز خود را در برابر فعالین باند مسلحانه‌ای دیدند که در صحنه های سرقت بی‌رحمانه تیراندازی می کردند  تا جایی‌که در یکی از اقداماتشان مامور پلیسی را به شهادت رسانده بودند.

عملیات پلیسی

با وجود اقدامات تخصصی پلیس آگاهی های اصفهان و شیراز این دزدان بی رحم توانستد دو سال به اقداماتشان ادامه بدهند تا اینکه پلیس در عملیات‌های غافلگیرانه ای توانست دو برادر گانگستر و چهار عضو دیگر این باند را شناسایی کند.

روز ۱۴ دی ماه سال ۹۲ کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی، مخفیگاه سردسته این باند را  در منطقه سلطان آباد شیراز شناسایی کردند و در بازرسی از مخفیگاه وی، دو تفنگ کلاشینکف و یک کلت کمری، ۱۰۶ گلوله پیدا شد و با اعترافات وی ماموران توانستند دیگر اعضای باند را یکی پس از دیگری به دام اندازند.

اعترافات رییس باند

یکی از گردانندگان این باند که «ک.ق» نام دارد در بازجویی ها به کارآگاهان گفت: در سال ۸۸ در دو سرقت مسلحانه از بانک های اصفهان نقش داشته ام.

وی افزود: در این سرقت ها من به همراه «ف.ق» از شیراز با ماشین به اصفهان رفتیم برادرم به نام «م.ق» مسئول هماهنگی بود تا اینکه ساعت هشت  صبح  درحالیکه نقاب زده بودیم وارد بانک در اصفهان شدیم و با تهدید مسلحانه گاوصندوق بانک را خالی کرده و گریختیم.

رییس باند گفت: روز ۲۹ بهمن ماه سال ۸۸، من به همراه دیگر عضو باند به نام «ر.ب» در حالی که کلاشینکف و کلت کمری داشتیم  به بانک صادرات شعبه فرزدقی شیراز حمله کردیم و یک میلیارد و 600 میلیون ریال به سرقت بردیم.

«ک.ق» ادامه داد: ۱۸ اسفندماه سال 88 بود که من «ر.ب» نقاب زدیم و با دسیسه ماهرانه ای و با کلاشینکف وارد بانک رفاه تختی شیراز شدیم و با تهدید کارمندان و مشتریان، ۴۴۳ میلیون ریال به سرقت بردیم.

رییس باند مخوف درخصوص اولین سرقت سال 89 گفت: ۲۵ فروردین ماه بود که من به مقابل بانک تجارت شعبه امیرکبیر شیراز رفتم «ر.ب» هم خودش را به من رساند ما با کلاش وارد بانک شدیم و با تهدید ابتدا دوربین مداربسته بانک را با شلیک گلوله به سقف شلیک از کار انداختیم همه وحشت کرده بودند و ما  با سرقت ۴۵ میلیون و ۶۲۰ هزار ریال فرار کردیم

10 ماه بدون سرقت

رییس باند مخوف گفت: بعد از این سرقت به مدت 10 ماه دست از هر اقدام مسلحانه ای کشیدیم  تا اینکه ۲۸ بهمن ماه سال ۸۹ من و نوچه همیشگی ام درحالیکه باز نقاب زده بودیم وارد بانک مهر اقتصاد شعبه بنی هاشمی شیراز شدیم در آنجا معاون بانک را زخمی کردیم و درحالیکه ۱۲۰ میلیون ریال به جیب زده بودیم  پراید یکی از کارمندان بانک را دزدیده و گریختیم.

«ک.ق» افزود: تا ۱۰ بهمن ماه سال ۹۰ سرقت مهمی انجام ندادیم تا اینکه من و «ر.ب» برای سرقت مسلحانه از بانک صادرات مشیر نو شیراز مثل همیشه کلاش و کلت به دست و نقاب به صورت داخل بانک شدیم و با سرقت ۷۳۲ میلیون و ۴۳۲ هزار ریال و باز سرقت ماشین یکی از کارمندان بانک پا به فرار گذاشتیم. رییس باند در باره راهزنی مسلحانه با پوشیدن لباس پلیس گفت:من  و عضو دیگر بانک به نام  «ف.غ» در حالی که لباس پلیس به تن داشتیم  با تهدید راننده ای اقدام به سرقت محموله تلفن همراه وی کردیم و دو هزار و ۵۵۳ گوشی موبایل را به سرقت بردیم.

محاکمه فوق العاده

این مردان وحشت آور خیلی زود در دادگاه انقلاب شیراز محاکمه شدند که 3 عضو اصلی آن که دخالت مستقیمی از سرقت های مسلحانه داشته اند به اعدام در ملاء علم محکوم شدند.

جزییات اتهامات اعضای باند

قاضی پرونده بعد از دفاعیات رییس باند «ک.ق» ۴۸ ساله را بخاطر سرقت های مسلحانه از بانک های صادرات شیراز شعبه مشیر نو، مشارکت در سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه با مشارکت دیگر اعضای باند، مشارکت در سه سرقت مسلحانه از بانک تجارت شعبه شهید رجایی شیراز در سال ۸۸، بانک ملت شعبه عاشق آباد اصفهان و بانک صادرات شعبه زفره فلاورجان محاربه شناخت. در این پرونده ، متهم ردیف دوم به نام «ر.ب» ۴۳ ساله نیز بخاطر شرکت در سرقت مسلحانه از بانک صادرات شعبه فرزدقی، بانک رفاه شعبه تختی، بانک تجارت شعبه امیرکبیر، بانک مهر اقتصاد شعبه بنی هاشمی و بانک صادرات شعبه مشیر نو محاربه شناخته شد. متهم ردیف سوم به نام«ب.گ» ۴۳ ساله بخاطر مشارکت در یک سرقت مسلحانه از بانک صادرات شعبه مشیر نو گناهکار و مستحق زندان ومتهم ردیف چهارم «ف.غ» ۴۶ ساله نیز بخاطر شرکت در سرقت مسلحانه از بانک تجارت شعبه شهید رجایی در سال ۸۸، بانک ملت شعبه عاشق آباد اصفهان در سال ۸۸ و بانک صادرات شعبه زفره فلاورجان و مشارکت در سرقت مسلحانه تلفن همراه محاره شناخته شد.

 قاضی پرونده ، متهم ردیف پنجم «م.ق» ۵۸ ساله را نیز بخاطر مشارکت در یک سرقت مسلحانه از بانک صادرات شعبه زفره فلاورجان محاربه شناخت و در این پرونده متهم ردیف ششم «ح.ص» نیز  اتهامی جز نگهداری موادمخدرنداشت.

جزییات حکم مردان مخوف

قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز، سه عضو اصلی باند به نام‌های «ک.ق»، «ر.ب» و «ف.غ» بخاطر در سرقت های مسلحانه متعدد بانک به اعدام  در ملاء عام محکوم شدند. «م.ق» نیز به اتهام محاربه در یک سرقت مسلحانه به ۱۵ سال و یک روز زندان و «ح.ص» به اتهام نگهداری موادمخدر و ارتباط با اعضای باند به پنج سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و جزای نقدی محکوم شدند.

تایید حکم

این رای سنگین با اعتراض شش دزد مسلح به دیوانعالی کشور ارجاع داده شد و قضات عالیرتبه پس از بررسی های تخصصی این رای را تایید و قابل اجرا دانستند.

سحرگاه اعدام

سحرگاه دیروز میدان پیام شیراز پر از جمعیتی بود که اطلاع داشتند قرار است دزدان جنجالی اصفهان و شیراز به دار مجازات آویخته شوند.

همه دیدند که ماشین ویژه حمل زندانیان خطرناک تحت الحفط ماموران سیاهپوش به میدان پیام رسید و همزمان دادستان شیراز روسای پلیس مقامات استانی از اصفهان و شیراز هم نظاره گر بودند. قبل از رسیدن ماشین زندانی‌ها سه جرثقیل نارنجی و سبز در میدان حضور داشتند و سه طناب دار سفید رنگ از آنها آویزان بودند. هنوز دقایقی از روشن شدن هوا نگذشته بود که بعد از تلاوت قرآن دادستانی خلاصه ای از حکم اعدامی‌ها و اتهاماتشان را قرائت کرد. سپس سه  اعدامی همزمان زیر طناب دار قرار گرفتند و پس ازاینکه حلقه دار دور گردنشان انداخته شدند موتور بالابر جرثقیل ها به کار افتاد و درکمتر از 5 دقیقه هر 3 مرد وحشت آور برای همیشه خاموش شدند. خیلی زود و در میان همهمه و شعار های تشکر مردم از مسئولان قضایی و انتظامی هر سه جسد با تایید پزشک جنایی و حتمی شدن مرگشان داخل کاورهای پزشکی قانونی جاسازی شدند و با آمبولانس به سردخانه انتقال یافتند.