گروه حوادث: اعضای یک باند 11 نفره در تیم های مختلف با هدف قرار دادن راننده های خودروهای لوکس دست به سرقت های میلیونی می زدند.

چندی قبل مردی سوار بر خودروی بنز گرانقیمتش وارد یکی از خیابان ها شمال تهران شد و هنوز لحظاتی نگذشته بود که ناگهان با پسرجوانی تصادف کرد.

راننده بنز که آرش نام دارد پس از برخورد با پسر جوان، خواست از خودرویش پیاده شود که پسر جوان ادعا کرد که برایش اتفاقی نیفتاده و حالش خوب است و از راننده بنز خواست به مسیرش ادامه دهد.

هنوز لحظاتی نگذشته بود که یک خودروی پژو 206 با 4 سرنشین مرد در کنار جلوی راه مرد بنز سوار را گرفتند و جوانی که دقایقی قبل با خودروی آرش تصادف کرده بود از خودروی پژو 206 پیاده شد.

پسر جوان ادعا کرد در لحظه تصادف بدنم داغ بوده و متوجه مصدوم شدنش نشدم اما لحظاتی بعد با درد دستانم از دوستانم خواستم تا مرا به خودروی شما برسانند تا با هم به بیمارستان و کلانتری برویم.

  آرش که با شنیدن این ادعاها شوکه شده بود به ناچار پذیرفت تا همراه پسر جوان به بیمارستان و کلانتری برود که در همین لحظه یکی از دوستان جوان زخمی پیشنهادی را مطرح کرد و خواست به جای اینکه آرش همراه آنها به بیمارستان بیاید، 2 میلیون تومان برای هزینه های بیمارستان به آنها پرداخت کند.

آرش با شنیدن این پیشنهاد پذیرفت تا همراه جوان زخمی  و دوستانش به سمت دستگاه عابربانک بروند و پول را به حساب آنها منتقل کند اما مرد بنز سوار نمی دانست چه توطئه ای در کمین او قرار دارد.

مرد بنز سوار وقتی در برابر دستگاه عابربانک رفت پس از انتقال 2 میلیون تومان پول، ناگهان تیزی چاقویی را روی پهلویش احساس کرد و4 جوان پژو سوار با تهدید از او خواستند تا 3 میلیون تومان دیگر در اختیار آنها قرار دهد.

آرش که در برابر تهدید چاقوی زورگیران قرار گرفته بود به ناچار پذیرفت تا 3 میلیون تومان دیگر در اختیار آنها قرار دهد و 4 جوان پس از دریافت پول سوار بر خودرویشان پا به فرار گذاشتند.

مرد بنز سوار پس از فرار دزدان پای در اداره پلیس گذاشت و از ماجرای فریبکاری دزدان پرده برداشت.

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره 5 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 برای دستگیری اعضای این باند وارد عمل شدند.

کارآگاهان در گام نخست تحقیقات پی بردند پرونده‌های مشابه دیگری در چند دادسرای تهران تشکیل شده است که در این پرونده مشخص شد اعضای این باند از 60 صاحب خودروهای لوکس و مدل بالای به شیوه فریبکاری و زورگیری، سرقت کرده اند. ماموران در این شاخه از تحقیقات به سراغ دوربین های مداربسته در نزدیکی محل های سرقت و دستگاه های عابربانک رفته و خیلی زود یکی از متهمان سابقه دار که چندی قبل نیز به همین شیوه دستگیر شده بود را شناسایی کردند.

ماموران در ادامه پی بردند امیر پس از آزادی از زندان یک باند بزرگ تشکیل داده و راننده های خودروهای لوکس را هدف تصادف ساختگی شان قرار داده اند.

همین کافی بود تا کارآگاهان با تحت نظر قرار دادن امیر دیگر اعضای این باند را که در این سرقت ها حضور داشتند شناسایی کنند.

ماموران روز یکشنبه در عملیاتی غافلگیرانه 11 عضو این باند را دستگیر کردند و متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 5 پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.  بنا به این گزارش، متهمان پس از تحقیقات ابتدایی پیش روی بازپرس نصرتی در شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران به سرقت هایشان به سرکردگی امیر اعتراف کرده‌اند و تحقیقات تکمیلی در این پرونده

 ادامه دارد.