نتایج نظرسنجی جدیدی که از سوی شرکت افکارسنجی «ایپسوس» برای نشریه «تریبون» برگزار شد، نشان می‌دهد بیش از ۶۰ درصد فرانسوی‌ها معتقدند «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با منصوب کردن «میشل بارنیه» سیاستمدار ارشد حزب راست‌میانه‌ جمهوری‌خواه این کشور در اواسط شهریور ماه به‌عنوان نخست‌وزیر جدید، نتایج انتخابات پارلمانی ماه ژوئیه که در آن ائتلاف چپگرای «جبهه مردمی جدید» جایگاه نخست را کسب کرد، نادیده گرفته است. ایپسوس در نظرسنجی خود مشخص ساخت ۶۴ درصد فرانسوی‌ها معتقدند ماکرون با انتصاب بارنیه، وزیر خارجه اسبق فرانسه، به سمت نخست‌وزیر جدید به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام اخیر در ماه ژوئیه بی‌اعتنایی کرده است. طبق این نظرسنجی ۹۱ درصد پاسخگویان این نظرسنجی که حامی ائتلاف جبهه مردمی جدید بوده‌اند، همین نظر را درباره ماکرون داشتند. طبق این نظرسنجی میشل بارنیه هم‌اکنون از محبوبیت ۳۴ درصدی و ماکرون از محبوبیت ۳۰ درصدی برخوردار است. همزمان ۳۹ درصد فرانسوی‌ها اظهار کردند نظرشان درباره انتصاب بارنیه به عنوان نخست‌وزیر جدید کشورشان منفی است، در حالی که ۳۷ درصد نظرشان را در خصوص آن مثبت دانستند.

بیش از نیمی از رای‌دهندگان فرانسوی معادل ۵۲ درصد، طبق این نظرسنجی، مایل نیستند وزیران دولت قبلی بخشی از کابینه جدید که به گفته بارنیه قرار است هفته آینده تشکیل شود، باشند. این نظرسنجی همچنین نشان داد ۳۲ درصد فرانسوی‌ها از این راضی خواهند بود که «جردن باردلا» رئیس حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه یا «مارین لوپن» رهبر ارشد فراکسیون پارلمانی این حزب راست افراطی در سال ۲۰۲۷ به سمت رئیس‌جمهور فرانسه برسند. نتایج نظرسنجی مذکور مشخص کرد اصلی‌ترین مایه نگرانی فرانسوی‌ها اول از همه قدرت خرید (۵۰ درصد پاسخگویان) بوده و بعد از آن نظام تامین اجتماعی (۴۱ درصد) و سطح مهاجرت به کشور (۳۲ درصد) قرار دارد. نظرسنجی مذکور در میان ۱۰۰۰ فرانسوی، در رده سنی ۱۸ سال و بالاتر از آن در فاصله ۱۱ تا ۱۳ سپتامبر برگزار شده است.

در پی برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام فرانسه در ماه ژوئیه، ائتلاف چپگرای جبهه مردمی جدید پیروز شده و ۱۸۲ کرسی از ۵۷۷ کرسی مجلس ملی فرانسه را به دست آورد. در این انتخابات ائتلاف متعلق به ماکرون موسوم به «با هم برای جمهوری» در جایگاه دوم قرار گرفته و ۱۶۸ کرسی در مجلس ملی به دست آورد. حزب راست افراطی اجتماع ملی که با حزب راست میانه‌روی جمهوری‌خواه ائتلاف کرده بود هم در این انتخابات ۱۴۳ کرسی کسب کرد. به این ترتیب، در نتیجه این انتخابات هیچ یک از احزاب سیاسی سرشناس فرانسه نتوانستند اکثریتی را در پارلمان که با آن قادر به تشکیل دولت جدید باشند، به دست آورند. ماکرون با وجود آن که چپگرایان پیروز این انتخابات زودهنگام بودند، این احتمال را که جبهه مردمی جدید در تشکیل دولت مشارکت داشته باشد رد کرد. او گفت یک چنین تصمیمی را در راستای «ثبات نهادی» گرفته و رایزنی‌هایش با رهبران احزاب در ۲ ماه بعد از انتخابات مشخص کرد که یک دولت چپگرا بلافاصله با رای عدم اعتماد روبرو خواهد شد و به همین دلیل کاندیدای پیشنهادی این ائتلاف چپگرا برای نخست‌وزیری فرانسه یعنی «لوسی کاسته» را رد کرده است. 

ماکرون روز پنجم سپتامبر میشل بارنیه، رئیس سابق کمیسیون اروپا را به‌عنوان نخست‌وزیر جدید  فرانسه منصوب کرد. بارنیه به‌عنوان یک سیاستمدار محافظه‌کار و بسته و گاها پایبند به دیدگاه‌های راست افراطی در نظر گرفته می‌شود. چپگرایان فرانسه تاکید کرده‌اند به دولتی که تحت رهبری بارنیه قرار داشته باشد نخواهند پیوست و قصد دارند طرح رای عدم اعتماد به او در پارلمان را به پیش ببرند. حزب جبهه ملی فرانسه نیز بیان داشت به منظور حمایت از بارنیه منتظر اعلام خط‌مشی سیاسی او که احتمالا ماه اکتبر صورت می‌گیرد، است.