خبرگزاری رویترز گزارش داد که مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره بدون دستیابی به توافق پایان یافته است و حماس و اسرائیل با چند ماده ارایه شده از سوی میانجیگران موافقت نکرده‌اند. 

رویترز در این گزارش افزود: مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه شامگاه یکشنبه در قاهره با حضور هیأت‌های آمریکایی و اسرائیلی به پایان رسید. این گزارش می‌افزاید: به گفته منابع آگاه، یکی از مهمترین نقاط اختلاف در این مذاکرات حضور اسرائیل در غزه پس از پایان جنگ است. 

در ادامه این گزارش آمده است که بر اساس پیشنهاد جدید، اسرائیل باید پس از انجام توافق تبادل اسیران به طور کامل از محور فیلادلفیا که در امتداد مرز مصر و غزه قرار دارد، خارج شود با این حال اسرائیل تنها با عقب‌نشینی از سه کیلومتری این محور موافقت کرده است. 

بنا بر این گزارش، مصر نیز همچنان بر لزوم خروج کامل اسرائیل از محور فیلادلفیا تأکید دارد، اما به منظور جلوگیری از به تأخیر افتادن توافق، قاهره پیشنهاد کرده است که این خروج در دو مرحله انجام شود. 

این گزارش می‌افزاید: مصر همچنین بر خروج کامل ارتش اسرائیل از گذرگاه رفح اصرار دارد و تاکید کرده است که تنها با طرف فلسطینی در گذرگاه رفح همکاری خواهد کرد. عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس یکشنبه شب در اظهاراتی تاکید کرد که هیات این جنبش خواستار ملزم کردن اسرائیل به توافقات صورت گرفته در دوم جولای (دوازدهم تیر) مبتنی بر موارد ذکر شده در سخنرانی جو بایدن و قطعنامه شورای 

امنیت شد. 

الرشق گفت: هیات مذاکره کننده این جنبش پس از دیدار با برادران میانجی مصری و قطری و مطلع شدن از نتایج دور اخیر مذاکرات، شامگاه یکشنبه قاهره را ترک کرد. وی گفت: هیات حماس در این دیدارها بر آمادگی این جنبش جهت اجرای توافقات صورت گرفته به منظور تحقق منافع ملت فلسطین و توقف جنگ تاکید کرده است.