وزارت خارجه اوکراین، بلاروس را به تقویت تجهیزات و نیروهای خود در مرزها متهم کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه وزارت خارجه اوکراین، ضمن هشدار به مینسک درباره «تحرکات غیردوستانه»، آمده است که سرویس اطلاعاتی اوکراین، اقدام بلاروس در «بسیج شمار زیادی از سربازان خود در منطقه گومیل در نزدیکی مرزهای شمالی اوکراین را تحت پوشش اجرای تمرین‌های نظامی»، رصد کرده است.

این بیانیه افزود: «ما به مقامات بلاروس نسبت به ارتکاب اشتباهات تراژیک علیه کشورشان تحت فشار مسکو هشدار داده و از نیروهای مسلح این کشور می‌خواهیم به تحرکات غیردوستانه، پایان دهند.»

اوکراین همچنین بلاروس را به تقویت تجهیزات و نیروهای خود در مرزها متهم کرد و گفت که حضور عوامل گروه «واگنر» را که بلاروس بعد از خنثی‌شدن شورش رهبری واگنر در سال گذشته، میزبان شماری از آنها بوده، شناسایی کرده است.

وزارت خارجه اوکراین هشدار داد که تمرین‌های نظامی در منطقه مرزی با توجه به نزدیکی آن به نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل، مکان وقوع بدترین فاجعه هسته‌ای جهان، تهدیدی برای «امنیت جهانی» است. در ادامه این بیانیه تاکید شده است که کی‌یف «هیچ اقدام غیردوستانه‌ای علیه مردم بلاروس انجام نداده و نخواهد داد.»