مقام‌های صربستان گفتند که واژگون شدن یک قایق حامل مهاجران اهل خاورمیانه در حین عبور از رودخانه «درینا» در مرز این کشور با بوسنی و هرزگوین دستکم ۱۰ کشته بر جای گذاشت. به گزارش آسوشیتدپرس، «اویچا داچیچ» وزیر کشور صربستان پنجشنبه گفت که این قایق حامل ۲۵ مهاجر بود که ۱۸ تن آنها موفق شدند خود را از صربستان به بوسنی و هرزگوین برسانند. 

وی سپس در گزارش جدیدی گفت که احتمالا افراد بیشترین در حین واژگونی این قایق در آن بودند و شمار قربانیان به ۱۰ نفر رسیده است. وزیر کشور صربستان اظهار کرد که یک کودک ۹ ماهه جزو قربانیان این حادثه است. وی در بیانیه‌ای تصریح کرد: پلیس و گروه‌های امدادی به جستجوی بیشتر در رودخانه درینا و مناطق اطراف ادامه خواهند داد. به گفته داچیچ، ۱۶ نفر از مهاجران نجات‌یافته اهل سوریه و ۲ تن دیگر از اتباع مصر هستند و در میان آنها ۱۵ کودک وجود دارد. تاکنون شمار دقیق مهاجرانی که سوار این قایق بودند، مشخص نشده است. 

مهاجرانی که قصد دارند از مسیر زمینی بالکان خود را غرب اروپا برسانند، از بلغارستان یا مقدونیه شمالی راهی صربستان می‌شوند و سپس به مجارستان، کرواسی یا بوسنی می‌روند. مهاجران اغلب برای فرار از جنگ و گرسنگی راهی اروپا می‌شوند و در این مسیر بدون داشتن مجوز و با کمک قاچاقچیان انسان راه پرخطری را طی می‌کنند. 

این در حالیست که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به دنبال آن هستند تا بتوانند قوانین مهاجرت خود را اصلاح کنند تا از ورود پناهنده جدید جلوگیری شود. از سوی دیگر کشوری مانند آلمان با اصلاح قانون مهاجرت خود در صدد جذب مهاجران بیشتر و تزریق آنها به بازار کار خود هستند تا از بحران در صنعت و اقتصاد خود جلوگیری کنند.