کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوریِ ماه نوامبر، در یک گردهمایی در ایالت کارولینای شمالی، از برنامه‌های خود برای ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری خود رونمایی کرد. هریس در سخنرانی خود در جمع هوادارانش گفت که خود را به کاهش هزینه‌های زندگی مردم آمریکا متعهد می‌داند. او تاکید کرد که حمایت از طبقه متوسط و گسترش آن مهم‌ترین هدفش در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خواهد بود. نامزد حزب دموکرات وعده داد که با ارائه لایحه‌ای افزایش قیمت توسط تولیدکنندگان مواد غذایی و خواروبار فروشان را در سطح فدرال ممنوع خواهد کرد. او گفت که دولتش شرکت‌های بزرگی را که به گرانی دامن می‌زنند، جریمه خواهد کرد. کامالا هریس همچنین قول داد که هزینه خانه‌دار شدن مردم را کاهش دهد و به همین منظور به خرید‌اولی‌ها تا ۲۵۰۰۰ دلار برای پیش‌پرداخت خرید کمک کند و نیز برای برای سازندگان مسکن مشوق‌های مالیاتی در نظر بگیرد.

نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده در عین حال به مردم وعده داد که معافیت‌های مالیاتی برای خانواده‌های با درآمد و متوسط و پایین را افزایش دهد و مانع از تحمیل هزینه بالای داروها به اقشار کم‌درآمد شود. او همچنین از طرح دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود برای افزایش تعرفه واردات کالاهای خارجی انتقاد کرد و آن را اقدامی در جهت تحمیل گرانی بیشتر به مردم آمریکا ارزیابی کرد.

در مقابل ترامپ هم طرح کامالا هریس را مبنی بر کنترل قیمت‌ها، اقدامی مشابه حکومت‌های کمونیستی توصیف کرد. او در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی تروث نوشت: «اگر فکر می‌کنید که الان همه چیز گران است، اگر کامالا چهار سال رئیس جمهور شود، اوضاع ۱۰۰ برابر بدتر می‌شود. بر اساس طرحش، کامالا کنترل قیمت به سبک شوروی را اجرا خواهد کرد. او مراقبت‌های بهداشتی خصوصی را لغو می‌کند و سیاست‌های مالیاتی مضحک کالیفرنیا را به قانون کشوری بدل می‌کند، به این معنی که تا ۸۰ درصد از درآمد هر آمریکایی مالیات گرفته می‌شود! اگر پول نقد بیشتر و مالیات کمتری می‌خواهید، به ترامپ رای دهید». 

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد که مردم آمریکا به ترامپ نسبت به هریس در مدیریت اقتصا اعتماد بیشتری دارند. نتیجه نظرسنجی آسوشیتدپرس حاکیست که ۴۵ درصد مردم معتقدند که ترامپ مدیریت اقتصادی بهتری خواهد داشت، در صورتی که ۳۸ درصد آنها به موفقیت اقتصادی هریس امیدوارند.