هزاران نفر از شهروندان ونزوئلا در اعتراض به نتایج انتخابات این کشور که نیکولاس مادورو را برای سومین مرتبه رئیس‌جمهوری اعلام کرد، به خیابان‌ها آمدند. تظاهرکنندگان از مادورو خواستند شکست خود در برابر نامزد مخالف، ادموندو گونزالس، که به گفته آنها با اکثریت قاطع پیروز شده را بپذیرد.

به گزارش «رویترز»، ماریا کورینا ماخادو، رهبر مخالفان، که دولت مادورو او را برای شرکت در انتخابات رد صلاحیت کرده بود، کارزار گونزالس را رهبری ‌کرد و خواستار برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیز شد. او به همراه گونزالس در کاراکاس هواداران را گرد آورد و بر تقلب انتخاباتی تاکید کرد. معترضان با شعار دادن و افراشتن پرچم‌ خواستار به رسمیت شناختن پیروزی گونزالس شدند.

اعتراضات در چندین شهر از جمله والنسیا، ماراکای، سن کریستوبال، ماراکایبو و بارکیسیمتو به وقوع پیوست، و در برخی موارد تظاهرات‌ به خشونت کشیده شد. نیروهای امنیتی با معترضان درگیر شدند که منجر به مسدود شدن جاده‌ها، آتش‌سوزی‌، و استفاده از گاز اشک‌آور شد. تظاهرکنندگان در شهر کورو مجسمه هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری پیشین ونزوئلا را پایین کشیدند. در مقابل، دولت مادورو اعتراضات را «کودتا» نامیده است. مقامات کلیدی از جمله خورخه رودریگز، رئیس پارلمان، و ژنرال ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع، معترضان را «آشوبگر» و «فاشیست‌» معرفی کرده‌ و خواستار دستگیری آنها شدند. پادرینو گفت ارتش برای مقابله با «کودتا» به میدان خواهد آمد. به گفته رویترز، ناآرامی‌ها در ونزوئلا منجر به کشته شدن حداقل شش نفر و دستگیری‌ تعداد زیادی شده است. طارق صعب، دادستان کل گزارش داده 749 نفر دستگیر و دو نفر از اعضای نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. فولکر تورک، مسئول حقوق بشر سازمان ملل، نگرانی خود را از خشونت‌ها ابراز کرد و از مقامات ونزوئلا خواست تا حق تجمع مسالمت‌آمیز و آزادی بیان را رعایت کنند.