قطع گسترده فناوری اطلاعات، بانک‌های بزرگ، رسانه‌ها و خطوط هوایی و قطارها در سراسر جهان از استرالیا تا آمریکا را دچار اختلال کرده است. به گزارش یورونیوز، پروازها در فرودگاه سیدنی متوقف شده‌اند، خطوط هوایی یونایتد در آمریکا پرواز خود را متوقف کرده و بورس لندن دچار قطعی شده است. گزارش‌ها همچنین حاکی است که کانال تلویزیونی «اسکای نیوز» صبح دیروز (جمعه) نتوانسته به طور زنده پخش شود. شبکه‌های تلویزیونی سی‌بی‌سی و برخی کانال‌های شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی نیز تایید کرده‌اند که تحت تاثیر این اختلال قرار گرفته‌اند. آن‌طور که خبرگزاری‌ها گزارش می‌دهند شماری از پروازها در ایالات متحده، آلمان و اسپانیا، و نیز بیمارستان‌ها در اسرائیل و برخی بانک‌ها در استرالیا و نیوزیلند اعلام کرده‌اند که تحت تأثیر این اختلال جهانی قرار گرفته‌اند. برخی خطوط مسافربری راه‌آهن از جمله در بریتانیا به مسافران هشدار داده‌اند که باید در انتظار اختلال در حرکت قطارها باشند. 

شرکت‌های مخابراتی در استرالیا نیز با تایید بروز این اختلال، به مشتریان خود خبر داده‌اند که محدودیت‌هایی در دسترسی‌های آنها ایجاد خواهد شد. شرکت‌های هواپیمایی بزرگ ایالات متحده از جمله امریکن‌ایرلاینز و دلتا به‌دلیل مشکلات ارتباطی، پروازهای خود را متوقف کرده‌اند. در همین حال خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از بیانیه شرکت مایکروسافت گزارش کرده که در حال بررسی مشکلات مربوط به سرویس‌های ابری در ایالات متحده است که بر چندین اپلیکیشن و سرویس‌های خدماتی آن تأثیر گذاشته است. با آنکه پس از گزارش اختلال توسط کاربران مایکروسافت در سراسر جهان، این شرکت فناوری در توییت‌های خود در شبکه ایکس می‌نویسد که شرایط در حال بهبود است، اما به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کماکان قطعی‌های فزاینده از سراسر جهان گزارش می‌شود. گزارش‌ها حاکی از اختلال در پروازها و صفحات نمایشی در فرودگاه ادینبورگ و از دست رفتن پرواز برخی مسافران به ‌دلیل اشتباهات در صفحات نمایشی یا توقف فعالیت آنهاست. 

اوایل صبح دیروز (جمعه) زنگ خطر آتش سوزی در ساختمان ترمینال اصلی این فرودگاه به صدا درآمد که گمان می‌رود با همان اختلال رایانه‌ای مرتبط باشد. علاوه بر شرکت هواپیمایی رایان‌ایر که اختلال در خطوط خود را تایید کرده، خطوط هوایی دیگری در سراسر جهان از توقف یا تاخیر در پروازها خبر می‌دهند. خطوط هوایی استرالیایی ویرجین و کانتاس ایرویز نیز در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تایید کرده‌اند که تحت تاثیر اختلالات فناوری گسترده سراسری جمعه قرار گرفته‌اند. 

شماری از فرودگاه‌ها در ژاپن و هند نیز اعلام کرده‌اند که تحت تاثیر این اختلال قرار گرفته‌اند. سوپرمارکت‌ها و برخی کافه‌ها از جمله در نیوزیلند، بریتانیا و اسکاتلند اعلام کرده‌اند که مشتریان قادر به پرداخت به کارت نیستند. پروفسور جیل اسلی، رئیس دانشگاه استرالیایی «اسمارت‌سَت» در گفتگو با این شبکه گفته که «تاثیر جهانی» این قطعی بزرگ جهانی «بسیار زیاد» است، اما برای نتیجه‌گیری در مورد علت آن «خیلی زود است». به گفته او برخی علت این اختلال و قطعی گسترده را به خدمات امنیتی ارائه شده توسط «کِراود‌ استرایک» یک شرکت فناوری امنیت سایبری آمریکایی مستقر در آستینِ تگزاس نسبت می‌دهند و برخی دیگر به شرکت‌هایی چون مایکروسافت یا آمازون. گزارش‌ها حاکی است که خطوط هوایی آمریکا به طور ویژه مسئولیت را متوجه شرکت امنیت سایبری «کِراود‌ استرایک» می‌دانند. 

بالتیک هاب، بزرگترین پایانه کانتینری لهستان، در شهر شمالی گدانسک نیز اعلام کرده که تحت تأثیر این اختلال قرار گرفته و از شرکت‌ها خواسته تا زمان حل مشکل، از ارسال محموله به این پایانه خودداری کنند. در اسرائیل سامانه ملی سایبری اعلام کرد نقض ایجاد شده در سیستم‌ عامل ویندوز فعالیت این کشور را نیز تحت تأثیر قرار داده است. همچنین بانک‌ها و اداره پست مرکزی اسرائیل از اختلال در فعالیت خود اطلاع‌رسانی کردند. از جمله خدمات‌رسانی به مشتریان بانک‌ها و اپلیکیشن اداره پست متوقف یا مختل شد.