پلیس اسرائیل مصوبه کابینه این رژیم درباره بستن دفاتر شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در سرزمین‌های اشغالی را اجرایی کرد. بر این اساس پلیس اسرائیل به دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس اشغالی یورش برد و این دفتر را تعطیل کرد. شلومو کرعی، وزیر ارتباطات اسرائیل در اینباره اعلام کرد که بازرسان وزارت ارتباطات تحت حمایت پلیس وارد دفتر شبکه الجزیره در قدس شدند و تجهیزات آن را مصادره کردند. 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پس از این اقدام گفت: از وزیر ارتباطات به دلیل نقشش در بستن دفاتر شبکه الجزیره تشکر می‌کنم. نتانیاهو در ادامه مدعی شد که خبرنگاران الجزیره به امنیت اسرائیل آسیب زده و به اقدام علیه نظامیان اسرائیل تحریک کرده‌اند. گفتنی است کمی پیش‌تر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رأی داده است. نتانیاهو مدعی شد: کابینه به ریاست من و با اتفاق نظر تصمیم گرفت شبکه فتنه‌گر الجزیره را در اسرائیل ببندد. 

از سوی دیگر نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت، یحیی سنوار، رهبر جنبش حماس توافق اخیر پیشنهاد شده بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی برای تبادل اسرا و توقف جنگ در غزه در جریان مذاکرات قاهره را نزدیک‌ترین نسخه به خواسته‌های این جنبش فلسطینی خوانده است. 

رسانه‌ها روز گذشته (یکشنبه) درباره نتایج دور مذاکرات روز گذشته در قاهره درخصوص دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه گزارش دادند: هنوز توافقی حاصل نشده است. 

شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا به نقل از یک مقام ارشد حماس گزارش داد مذاکراتی که در قاهره از طریق میانجی‌گران مصری در حال انجام بود، روز شنبه بدون نتیجه پایان یافت و دور جدید آن از دیروز برگزار می‌شود. در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است. 

منابع اسرائیل روز شنبه جزئیاتی از توافق تبادل اسرا که به جنبش حماس پیشنهاد شد را منتشر کردند. روزنامه یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که پیش‌نویس توافق پیشنهاد شده به جنبش حماس دارای سه مرحله در عرض ۱۲۴ روز بوده و بخشی از آن شامل آزادی ۲۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن اسرائیلی است. 

در همین راستا روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز گزارش کرد: میانجی‌گران عرب گفتند «یحیی سنوار»، رهبر جنبش حماس در غزه به توافق اخیر پیشنهاد شده در قاهره واکنش نشان داده و از طریق نمایندگانش این پیام را فرستاده که توافق فعلی نزدیک‌ترین توافق پیشنهادی به خواسته‌های حماس محسوب می‌شود اما برخی پیش‌شرطهای دیگر را مطرح کرده است. 

وال استریت ژورنال تاکید کرد که مذاکرات اخیر بر سر توافق آتش‌بس احتمالی و آزادی اسرای اسرائیل وارد مرحله حساسی شده است. این روزنامه آمریکایی در این مطلب با اشاره به این که اسرائیل اصرار بر حمله به شهر رفح داشته، چنین عملیاتی را پر ریسک‌ترین عملیات برای اسرائیل خوانده و نوشته است، ارتش اسرائیل در این عملیات در صورت به بار آوردن یک تخریب و کشتار گسترده دیگر باعث شعله‌ور شدن هر چه بیشتر خشم بین‌المللی، به خطر انداختن هر چه بیشتر روابط مهمش با آمریکا و کشته شدن تعداد دیگری از اسرای اسرائیلی که گمان برده می‌شود در آن شهر باشند و به خطر انداختن جان سربازان خودش خواهد شد. 

وال استریت ژورنال تصریح کرد، در مذاکرات اخیر بر سر جزئیات زیادی توافق حاصل شده و نقطه اختلاف اصلی بر سر مساله برقراری آتش‌بس دائمی در مواجهه با تاکید اسرائیل بر قائل شدن حق ادعایی برای خود برای دست زدن به حمله از جمله در شهر رفح است.