حزب‌الله لبنان از شهادت یکی از فرماندهان خود خبر داد. حزب‌الله لبنان دیروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «وسام حسن طویل» ملقب به «حاج جواد» از فرماندهان این حزب به شهادت رسید. وی از اهالی منطقه «خربه سلم» در جنوب لبنان است. وی معاون فرماندهی نیروهای رضوان واقع در جنوب لبنان بود. همچنین خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی گزارش کرد، این فرمانده حزب‌الله در «حمله اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان» هدف قرار گرفته است. پیش از این، خبرگزاری دولتی لبنان از «حمله پهپاد اسرائیلی» به یک خودرودر ساعت ۱۰:۱۵ به وقت محلی روز گذشته خبر داده بود. 

به موازات این موضوع، با اعلام رسمی ورود ارتش اشغالگر به «مرحله سوم» جنگ در نوار غزه، مقاومت فلسطین به مقابله با تجاوزات اسرائیل گاه با هدف قرار دادن خودروهای اسرائیل و گاه با پرتاب راکت ادامه می‌دهد. در سایه ادامه حملات هوایی و زمینی صهیونیست‌ها بحران انسانی با کمبود کمک‌های بشردوستانه و کمبود تجهیزات پزشکی وارد شدیدترین مرحله در تاریخ بیش از ۱۷ سال محاصره این باریکه می‌شود. 

وبگاه عبری واللا شامگاه یکشنبه گزارش داد ارتش اسرائیل رسماً وارد مرحله سوم تجاوز به نوار غزه شده که بر اساس حملات برق آسا توسط یگان‌ها و نه حملات گسترده انجام شده توسط کل گردان‌ها در مرحله دوم، خواهد بود. این حملات قبلاً در بیت لاهیا، محله الشجاعیه و الدرج در شمال نوار غزه طی چند روز گذشته انجام شده‌ است. وبگاه واللا توضیح داد که لشکر ۹۸ به نبردهای شدید در خان یونس در جنوب نوار غزه ادامه خواهد داد، اما در خصوص رفح هنوز تصمیمی درباره عملیات زمینی در آنجا گرفته نشده ‌است. 

این وبگاه در عین حال نوشت ارتش اسرائیل اذعان می‌کند که جنبش حماس همچنان قادر به پرتاب موشک از شمال و مرکز نوار غزه است و برای ادامه این کار آمادگی دارد. وبگاه مذکور افزود: رهبری سیاسی اسرائیل دستور داده‌است که لشکر ۹۹ که مسؤولیت تقسیم نوار غزه به دو بخش را بر عهده دارد، همچنان از بازگشت فلسطینیانی که از شمال نوار غزه به جنوب آن آواره شده‌اند به خانه‌های خود در شمال ممانعت به عمل آورند. 

این در حالی است که خبرنگار الجزیره از ادامه درگیری‌ها و بمباران شدید اشغالگران در اردوگاه المغازی و شهرک الزوایده در مرکز نوار غزه خبر داد. به گفته منابع مطبوعاتی، اسرائیل به تجاوزات وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد و کمربندهای بمباران آتش سنگین خود را بر مناطق جنوب و مرکز این نوار متمرکز کرده‌است. خبرنگار الجزیره گزارش داد که تعداد شهدای بمباران مستمر اسرائیل به خان یونس از صبح دیروز به ۳۰ نفر (از جمله ۸ کودک )رسیده است. در این راستا اسرائیل ۵ کودک را پس از کشته شدن مادرشان با گلوله تک‌تیرانداز اسرائیلی محاصره کردند. 

منابع خانواده گفتند: نیروهای اسرائیل ۵ فرزند خواهر و برادر خانواده الاسطل که کوچکترین آنها طلا (یک ساله) است، در مدرسه کمال ناصر در خان یونس پس از شهادت مادرشان محاصره کردند. نیروهای اسرائیل ده‌ها تن از اعضای خانواده النجار را در منطقه قیزان النجار در جنوب خان یونس را نیز دستگیر کردند.

منابع مطبوعاتی به المیادین گزارش دادند که انفجارها در خان یونس که توسط اشغالگران با کمربندهای آتش شدید رخ داده تا ساعت‌ها متوقف نشد. نظامیان اسرائیل همچنان به بمباران مرکز نوار غزه به طور فشرده ادامه می‌دهند. این منابع توضیح دادند که صداهای انفجارهای قوی در نتیجه یک سری حملات اشغالگران به مناطق مختلف خان یونس به وضوح در رفح شنیده می‌شود که نشان دهنده قدرت آتش ارتش اسرائیلی در هدف قرار دادن این شهر است.