خبرگزاری یونهاپ کره به نقل از ارتش کره‌جنوبی گزارش داد، کره‌شمالی روز پنجشنبه برای دومین روز متوالی در بحبوحه مانورهای دریایی واشنگتن – سئول، یک موشک دیگر شلیک کرد.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کره‌جنوبی گفت که پیونگ‌یانگ یک موشک که نوع آن مشخص نیست، به سمت دریای ژاپن شلیک کرده که بیرون از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن افتاده و فعلا هم خسارتی گزارش نشده است.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی، از شلیک یک موشک‌ بالستیک به دست کره‌شمالی به سمت ساحل شرقی‌اش خبر داد.در بیانیه این ستاد آمده است که این موشک‌ها از منطقه سونان در پیونگ‌یانگ به سمت دریا شلیک شده است.بر اساس این گزارش، موشک‌ها ساعت شش و ۱۰ دقیقه و شش و ۲۰ دقیقه به وقت محلی شلیک شده‌اند.کره‌شمالی چهار روز قبل نیز اقدام به پرتاب یک موشک بالستیک کرده بود.دولت آمریکا چند ماه قبل در ارتباط با پرتاب‌های موشکی کره‌شمالی، تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال کرد.موشک‌پراکنی کره‌شمالی در شرایطی انجام می‌شود که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از طریق ژاپن وارد سئول شد و با یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی ملاقات کرد. دو طرف آزمایش‌های تسلیحاتی کره‌شمالی را محکوم کردند.