گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری به رحیم‌الله حقانی در کابل را برعهده گرفته است.

بلال کریمی، سخنگوی دولت طالبان طی توئیتی اعلام کرد که شیخ رحیم‌الله حقانی، یکی از شخصیت‌های برجسته گروه طالبان و تأثیرگذارترین عضو گروه حقانی در پی انفجاری در کابل افغانستان کشته شد. وی گفت که حقانی در نتیجه یک حمله بمب‌گذاری شده کشته شده است.

خالد زدران، سخنگوی پلیس طالبان در واکنش به این حمله، حقانی را «شهید» خواند. این روحانی ارشد طالبان که به خاطر سخنرانی‌های انتقادی شدید علیه داعش مشهور است، قبلا نیز دو بار از حملات انتحاری جان سالم به در برده بود. گروه تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی خود اعلام کرد که مسئولیت حمله انتحاری علیه شیخ رحیم‌الله حقانی در کابل را برعهده گرفته است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که در انفجار یاد شده چهار نفر نیز زخمی شده‌اند، اما رادیو آزادی می‌نویسد که این حمله دست‌کم شش کشته بر جای گذاشته است.

گفته می‌شود حمله انتحاری روز پنجشنبه در حالی به وقوع پیوست که چندی قبل یکی دیگر از علمای دینی طرفدار طالبان به نام سردار ولی ثاقب نیز در ولایت ننگرهار به شکل مرموزی به قتل رسید.

رحیم‌الله حقانی اگرچه در دولت طالبان پست رسمی طالبان نداشت، اما از نفوذ چشمگیری در این گروه اسلامی افراطی برخوردار بود و مدارس دینی «حقانی» را اداره می‌کرد. گروه حقانی که توسط جلال‌الدین حقانی در سال ۱۹۷۰ تأسیس شد، علیه اتحاد جماهیر شوروی که بعدا به افغانستان حمله کرد، جنگید.