تظاهرات در پایتخت عراق دوشنبه شب در اعتراض به قطع جریان برق و نابسامانی خدمات‌رسانی‌ ازسرگرفته شد و معترضان خواهان برکناری دولت مصطفی الکاظمی به خاطر حادثه بیمارستان ابن الخطیب شدند.

روسیا الیوم گزارش داد که ده‌ها تظاهرکننده بعد از آنکه لاستیک‌های خودروها را آتش زدند، مسیر القناة در شرق بغداد را بستند و سپس نیروهای امنیتی آنها را متفرق کردند.

 بعد از متفرق شدن تظاهرکنندگان، آنها مجددا مسیرها را بسته و شعارهایی در محکوم کردن نابسامانی خدمات‌رسانی و قطع جریان برق سر دادند. دو تظاهرات دیگر نیز از دو منطقه الزعفرانیه و الطالبیه در جنوب و شمال بغداد آغاز شد. تظاهرکنندگان خواهان برکناری دولت مصطفی الکاظمی به خاطر حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان ویژه کرونایی‌ها در بغداد و مجازات عاملان این حادثه شدند و اتوبان جدید در بغداد و مسیرهای مواصلاتی در شمال پایتخت را مسدود کردند. از سوی دیگر تظاهرات‌هایی در استان واسط و دیگر استان های جنوبی عراق برگزار شد.

در جریان آتش سوزی در بیمارستان ابن الخطیب در بغداد بیش از ۱۰۰ تن کشته و زخمی شدند. این در حالیست که چند روز پیش هم برخی جریان‌های سیاسی عراق خواستار کناره‌گیری مصطفی الکاظمی شدند.