صبح دیروز-جمعه- پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق با سه فروند پهپاد مورد حمله قرار گرفت.

صابرین نیوز به نقل از منابع خود نوشت: «پایگاه عین‌الاسد در الانبار مورد اصابت ۳ فروند پهپاد انتحاری قرار گرفت که سامانه‌های پدافند هوایی مستقر در این پایگاه، از ردیابی و انهدام پهپادها باز ماندند.» این کانال خبری در تکمیل خبر خود از زخمی شدن چند سرباز آمریکایی خبر داد و اعلام کرد که کلیه هواپیماهای غیرنظامی در استان‌های غربی، با تخلیه فضای آسمان غرب عراق، مسیرهای خود را تغییر داده‌اند.

انفجار در مسیر کاروان نظامی آمریکایی در نزدیکی پایگاه عین‌الاسد

 منابع خبری عراق همچنین پنجشنبه شب از حمله به کاروان لجستیک نظامیان آمریکا در جاده منتهی به پایگاه اشغالی عین‌الاسد عراق خبر دادند. این حمله با بمب نسبتا پیشرفته به یک کاروان حامل موشک و تجهیزات نظامیان آمریکایی بوده است. گفته می‌شود صدای انفجار بمب به قدری شدید بود که ابتدا تصور می‌شد پایگاه عین‌الاسد هدف حمله قرار گرفته است. صابرین نیوز نوشت که مسئولیت این حمله را گروه اصحاب الکهف برعهده گرفته است. طی هفته‌های اخیر حمله به کاروان‌های نظامی آمریکا در عراق شدید شده است و در همین حین برخی گروه‌های ضد اشغالگری عراق اعلام کرده‌اند تا زمانی که کشورشان در اشغال آمریکا باشد به حملات خود ادامه خواهند داد. روز چهارشنبه نیز چهار حمله جداگانه در استان‌های مختلف عراق به کاروان‌های نظامی آمریکا صورت گرفت که در نتیجه به تجهیزات جنگی ایالات متحده خساراتی وارد شد.

انفجار در شرق بغداد با یک کشته و ۱۲ زخمی

ازسوی‌دیگر، ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق عصر پنجشنبه از وقوع یک انفجار  در شهرک صدر در شرق بغداد خبر داد.  ستاد امنیتی عراق در اطلاعیه‌ای کوتاه درخصوص علت و چگونگی انفجار بغداد پرده برداشت و اعلام کرد این حادثه به وسیله یک بمب جاسازی شده در یک خودرو اتفاق افتاد. در اطلاعیه منتشره آمده است: کارشناسان مواد منفجره و پزشکی قانونی در محل حادثه حضور داشتند و خودروهای سوخته را با جزئیات بررسی کردند که درنهایت معلوم شد خودرو نیسان حامل مواد منفجره در حال حرکت منفجر شد که این انفجار منجر به سوختن کامل خودرو حامل و چند خودرو دیگر، کشته شدن راننده و زخمی شدن تعداد دیگری از شهروندان شد. بنا به اطلاعیه مزبور، سرویس‌های امنیتی اقدامات خود را برای بررسی بیشتر آغاز کردند تا به جزئیات بیشتر و دقیقتری دقیق برسند. لازم به ذکر است هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

رئیس‌جمهوری عراق انفجار بغداد را تروریستی خواند

رئیس‌جمهوری عراق با انتشار توییتی ضمن تروریستی خواندن انفجار روز پنجشنبه بغداد از تلاش برای مبارزه با چنین حوادثی که «امنیت عراق را هدف گرفته» خبر داد.  برهم صالح، در صفحه توییتری خود نوشت: «انفجار تروریستی علیه شهروندان ایمن در بازار حبیبه درحالی‌که در ماه فاضل به سر می‌بریم، بر تنش‌زا بودن (وجود) گروه‌های منحرف و تلاش‌هایشان در راستای هدف قرار دادن امنیت و ثبات ما تاکید دارد و می‌خواهد ما را به دوره‌های پیشین بازگرداند.» صالح در ادامه از ایستادگی محکم در برابر این تلاش‌ها سخن گفته و بر لزوم حمایت و تجهیز نیروهای امنیتی برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد. گفتنی است چهارشنبه گذشته نیز حمله‌ای پهپادی به فرودگاه اربیل صورت گرفت که واکنش‌های زیادی را برانگیخت. هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله حملات اخیر در اربیل و بغداد را برعهده نگرفته است و پشت پرده این حوادث هنوز در ابهام قرار دارد.