مسکو از حملات هوایی امارات علیه پایگاه‌های نیروهای دولت مستعفی در استان‌های عدن و ابین ابراز نگرانی و همه طرف‌های درگیر در جنوب این کشور را به خویشتن‌داری دعوت کرد.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، الکسی زایتسف، معاون مدیر مرکز رسانه و مطبوعات وزارت‌خارجه روسیه اظهار کرد: این تحولات ما را به شدت نگران کرده‌اند. بالا گرفتن درگیری‌های مسلحانه در جنوب یمن و انتقال آن‌ها به مرحله خطرناک جدیدی با پیامدهای منفی نه فقط برای این کشور بلکه برای امنیت کل منطقه همراه خواهد بود.

وزارت حقوق بشر دولت مستعفی یمن نیز اعلام کرد فایل‌های ویدئویی از جمله اعدام‌ها و شکنجه‌هایی در اختیار دارد که نیروهای شورای انتقالی جنوب علیه سربازان زخمی نیروهای این دولت در بیمارستان‌ها مرتکب می‌شوند. این وزارت‌خانه مدعی شد، نیروهای شورای انتقالی جنوب نزدیک به ۳۰۰ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را در عملیات‌های تعقیب و گریز و یورش در استان‌های عدن و ابین کشته و زخمی کرده است. همچنین داعش روز جمعه (هشتم شهریور ماه) در خبرگزاری اعماق مسئولیت یک حمله انتحاری در عدن که به کشته شدن شش تن از شبه‌نظامیان وابسته به شورای انتقالی جنوب منجر شد را برعهده گرفت.