فولادمبارکه در زمینه تولید ورق عملکرد بی‌نظیری داشته است

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص نقش فولاد مبارکه در ارزآوری برای کشور گفت: فولاد مبارکه اصفهان در زمینه تولید ورق بی نظیر است. در واقع فولاد مبارکه جز یکی از مجتمع های بی نظیر غرب آسیاست و در جهان نیز در خصوص دانش فنی و طراحی که دارد مورد توجه است.

صادقی نیارکی تصریح کرد: توصیه اکید ما در وزارتخانه به شرکتی مانند فولادمبارکه توجه به بحث بهره وری است که خوشبختانه این شرکت بسیار خوب در این زمینه عمل می‌کند؛ همچنین استفاده حداکثری از خطوط تولید خود را در دستور کار قرار داده که اقدامی مثبت است؛ البته در کنار این موارد، شرکت فولادمبارکه طرح‌های توسعه ای خود را نیز دنبال می‌کند.

صادقی نیارکی در خصوص عملکرد این شرکت فولادساز گفت: شرکت فولاد مبارکه به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در کشور شناخته شده و عرضه بسیار خوبی نیز در بورس نسبت به دیگر شرکتهای نوردکار داشته است. در واقع فولادمبارکه جز محدود شرکتهایی بوده که تولیدات خود را در بورس عرضه کرده و ما نیز همیشه اعلام کردیم که این اقدام مثبت است.

    

هوشمند سازی فرایند اخذ

تأیید صلاحیت تأمین‌کنندگان شرکت فولاد مبارکه

با همت و تلاش مدیریت و کارکنان واحد برنامه‌ریزی خرید شرکت فولاد مبارکه، فرایند اخذ تأیید صلاحیت تأمین‌کنندگان در سامانۀ ارتباط با تأمین‌کنندگان (SRM) هوشمندسازی شد و به 15 دقیقه کاهش یافت.

رئیس برنامه‌ریزی خرید شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر تأمین‌کنندگان شرکت فولاد مبارکه، مبنی بر صدور گواهی صلاحیت همکاری جهت ارائه به شرکت‌ها و ارگان‌های سطح کشور و با عنایت به زمان‌بر بودن انجام دستی این فرایند، واحد برنامه‌ریزی خرید با هدف تسریع و چابک‌سازی صدور گواهی صلاحیت همکاری تأمین‌کنندگان، برای هوشمندسازی فرایند مذکور در سامانۀ مدیریت ارتباط با تأمین‌کنندگان اقدام کرد. علی یارعراقی با بیان اینکه این پروژه با همکاری واحد سیستم‌های یکپارچه و کارشناسان شرکت ایریسا به بهره‌برداری رسید، گفت: زمان کنترل و آماده‌سازی و تحویل گواهی تأیید صلاحیت همکاری که پیش از این از یک تا چند هفته به طول می‌انجامید، با تقلیل به 15 دقیقه، موجبات رضایت شرکت‌های تأمین‌کنندۀ شرکت فولاد مبارکه را فراهم ساخت. وی در ادامه با بیان اینکه این پروژه در زمان کوتاهی انجام و نتایج بسیار خوبی از آن حاصل شد، گفت: روال گذشته به این شکل بود که شرکت متقاضی به‌صورت مکتوب درخواست خود را مطرح می‌ساخت. در ادامه، مدیر برنامه‌ریزی خرید درخواست را بررسی می‌کرد و پس از آن کارشناسان برنامه‌ریزی خرید، پس از بررسی سوابق، معیارها و منطقی که در گردش کار تعریف شده بود و استعلام مجدد از بهره‌بردار، متقاضی و یا واحد خرید، اقدام به صدور گواهینامۀ صلاحیت می‌کردند که توسط مدیر برنامه‌ریزی خرید امضا و تحویل تأمین‌کننده می‌شد. عراقی خاطرنشان کرد: در فرایند الکترونیکی صدور گواهی صلاحیت همکاری، تأمین‌کننده درخواست صدور گواهی را در سامانۀ ارتباط با تأمین‌کنندگان (SRM) ثبت می‌کند.  سپس سیستم به‌صورت هوشمند پارامترهای صدور گواهی را کنترل و پس از احراز شرایط صدور گواهی مذکور، فایل رنگی گواهی به همراه امضای الکترونیکی جهت چاپ در اختیار تأمین‌کننده قرار می‌گیرد. رئیس برنامه‌ریزی خرید شرکت فولاد مبارکه ادامه داد:  از دیگر قابلیت‌های این هوشمندسازی این است که تاریخ انقضای یک‌ساله برای آن در نظر گرفته شده تا بتوان عملکرد تأمین‌کننده را هر سال بررسی کرد. درصورتی‌که این تاریخ به پایان برسد، تأمین‌کننده به‌راحتی و در هر زمانی که نیاز باشد می‌تواند ظرف چند دقیقه گواهی‌نامه را تمدید کند.