با حضور ۸ ممیز از شرکت SGS سوئیس؛
فولاد مبارکه گواهینامه استانداردهای مدیریتی را کسب کرد
ممیزی خارجی استانداردهای یکپارچه مدیریتی شرکت فولاد مبارکه شامل 9 استاندارد، با حضور 8 ممیز از شرکت SGS سوئیس برگزار شد و در خاتمه، این شرکت موفق به کسب گواهینامۀ استانداردهای مدیریتی شد.
در جلسه اختتامیه این ممیزی و در جمع اعضای کمیته مدیریت شرکت، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه کسب این موفقیت را به مجموعه مدیریت و کارکنان شرکت تبریک گفت و ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری نیروی انسانی شرکت در فرایند ممیزی گفت: فولاد مبارکه از طریق بهکارگیری رویکردهای سیستمی و نظاممند همواره بهبود مستمر را سرلوحه کارهای خود قرار داده و از طریق استقرار استانداردهای مدیریتی، ضمن ایجاد همسویی و یکپارچگی در کلیه سطوح سازمان بهواسطه ممیزیهای داخلی و خارجی، جهت شناسایی حوزههای بهبود خود اقدام میکند.
سید مهدی نقوی در ادامه با اشاره به اقدامات اجرایی در زمینه استقرار این استانداردها افزود: این فرایند با مشارکت ارکان مختلف سازمان در قالب 6 کارگروه تخصصی و با اجرای 78 اقدام و پروژه بهبود و بیش از 4600 نفر ساعت آموزشی در حوزههای مختلف برنامهریزی و اجرایی شد.
با جدیت در مسیر تعریف اقدامات اصلاحی در زمان مقرر اقدام کنیم
در ادامه این جلسه، مختار بخشیان، معاون بهرهبرداری شرکت ضمن قدردانی از کارکنان شرکت و تیم ممیزی گفت: تیم ممیزی با دقت نظر و شناسایی فرصتهای بهبود در سطح وسیعی سازمان را یاری کرد تا روند رو به بهبود خود را با قوت و قدرت بیشتری ادامه دهد.
وی از تمامی مدیران شرکت درخواست کرد تا مطابق رویه و با جدیت در مسیر رفع همه مغایرتها و همچنین تعریف اقدامات اصلاحی در زمان مقرر اقدام کنند. درعینحال، نتایج در واحد تضمین کیفیت و تعالی سازمانی پیگیری و به اطلاع مدیریت ارشد سازمان رسانده شود.
برای اولین بار در کشور، فولاد مبارکه موفق به کسب گواهینامه استانداردهای مدیریت دانش، مدیریت ریسک و مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی شد.
مدیر تضمین کیفیت شرکت فولاد مبارکه در تشریح کسب این موفقیت گفت: در این فرایند 9 استاندارد مدیریت کیفیت، مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، مدیریت زیستمحیطی، مدیریت انرژی، مدیریت شکایات مشتریان، مدیریت رضایت مشتریان، مدیریت آموزش، مدیریت ریسک و مدیریت دانش توسط ارزیابان تیم مذکور طی مدت 76 نفر روز از تاریخ 11 آبان ماه سال 98 تا 4 آذر ماه سال جاری برگزار شد.
محمد ناظمی هرندی با تأکید بر اینکه در نهایت با توجه به گزارش تیم ممیزی، گواهینامه همه استانداردهای مدیریتی فولاد مبارکه تمدید و صادر شد، تصریح کرد: علاوه بر الزامات و چهارچوب تأکید شده در این استانداردها، حوزههای تمرکز ممیزی خارجی در این دوره مطابق موارد زیر مورد توجه قرار گرفت:
اطلاعرسانی، آموزش و اجرای صحیح دستورالعملها و گردشکارها.
شاخصهای فرایندی و اقدام اصلاحی (کیفیت، رضایت و ادعای مشتریان).
تحقق اهداف و پروژههای مرتبط با مدیریت انرژی.
تحقق اهداف و پروژههای محیط زیستی.
توسعه بومیسازی و حمایت از تولیدات داخلی و کیفی.
مدیریت مصارف تولید و تعمیرات در نواحی.
مدیریت ریسک (اهداف/ایمنی و بهداشت).
وی خاطرنشان کرد: در این دوره برای اولین بار در کشور، فولاد مبارکه موفق به کسب گواهینامه استانداردهای 30401:2018ISO درزمینه مدیریت دانش، 31000:2018ISO در زمینه مدیریت ریسک و ISO 45001:2018 درزمینه مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی شد. ضمن اینکه سه استاندارد 18050001:2ISO درزمینه مدیریت انرژی، 10002:2018ISO و 10004:2018ISO در زمینه مدیریت ادعای مشتریان و رضایت مشتریان بر اساس آخرین ویرایش سال 2018 نیز بهروزرسانی شد.
فولاد مبارکه از طریق بهکارگیری رویکردهای سیستمی و نظاممند همواره بهبود مستمر را سرلوحه کارهای خود قرار داده و از طریق استقرار استانداردهای مدیریتی، ضمن ایجاد همسویی و یکپارچگی در کلیه سطوح سازمان بهواسطه ممیزیهای داخلی و خارجی، جهت شناسایی حوزههای بهبود خود اقدام میکند
در شش حوزه گواهینامه جدید صادر شد
پس از برگزاری جلسه اختتامیه ممیزی محمدرضا حسینیان سر ممیز SGS در وهله اول کسب این موفقیت را به مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه تبریک گفت و افزود: این دوره از ممیزی با دورههای قبل متفاوت بود، زیرا برخی استانداردهای قدیم شرکت مثل استاندارد سیستم 9001، 1401 و 10015 تمدید اعتبار شد، ولی در 6 حوزه جدید گواهینامههای جدید صادر شد که دو حوزه آن که مربوط به مدیریت ریسک بنگاه و مدیریت دانش بود، در خانواده SCS فولاد مبارکه اولین کلاینت و مشتری برای این حوزه بود و شاید در ایران بهطور توأمان استقرار هر دوی اینها شرکت فولاد مبارکه جزء اولین شرکتها باشد. در برخی از حوزهها هم ویرایشهای جدید آنها منتشر شد.
وی با تأکید بر اینکه در حوزه ایمنی و بهداشت 4501 ویرایش 2018، مدیریت انرژی 2018 و ویرایشهای2018 راهنماهای رضایت و شکایت مشتری منتشر شد، گفت: کسب این موفقیتها از آن جهت ارزشمند است که نگهداری این سیستمها و همینطور استقرار سیستمهای جدید به کار بسیار زیادی در هر سازمان نیاز دارد. هرقدر سازمان، مانند فولاد مبارکه، بزرگتر باشد، فرایندهای آن نیز پیچیدهتر است. یکپارچهسازی آنها نیز به صرف کار و انرژی زیادی نیاز دارد. نکته مهمی که ما همیشه در فولاد مبارکه میبینیم و این بار هم دیدهایم این است که همه این سیستمها قائل به فعالیتها و زحمات یک واحد یا یک کمیته متولی آن نبوده و نیست. این نشان میدهد فرایند آن موضوع در کل سازمان تسری پیدا کرده و همه دست به دست هم در قالب یک رویکرد فرایندی به آن نگاه میکنند و همه خودشان را در کمیتههای مختلف و همکار آن کمیته و واحد متولی سهیم میدانند.
سر ممیز SGS با اشاره بر اهمیت و لزوم یکپارچهسازی هرچه بیشتر سیستمهای مدیریتی مختلف اظهار کرد: برای اینکه حدود 10 سیستم مختلف شرکت بتواند به نتایج بهتری برسد، سیستمها باید از یکپارچگی بیشتری برخوردار باشند و با انرژی و صرف زمان کمتر و با مشاهده تضاد کمتری بین سیستمها دستیابی به اهداف را میسر سازند.
دیدگاه تان را بنویسید