معروف آمد

در حالی که بیش از 10 روز از شروع اردوی تیم ملی والیبال می‌گذرد، سعید معروف به عنوان اولین لژیونر به تمرینات سایر ملی پوش‌ها اضافه شد. کاپیتان تیم ملی که در فصل اخیر در ترکیب تیم سیه نای ایتالیا بازی می‌کرد، بعد از چند روز استراحت کار خود را با دیگر شاگردان کولاکوویچ استارت زد. حضور این پاسور باتجربه بدون شک می‌تواند باری را از روی دوش کولاکوویچ بردارد چون بازیکنان جوان زیادی در اردو هستند و معروف توانایی راهنمایی و هدایت خیلی از آنها را دارد. البته در روزهای اخیر در غیاب معروف، محمد موسوی نقش بزرگتر را در اردوی تیم ملی بازی می‌کرد. اتفاقی که با تمجید ویژه کولاکوویچ همراه بود. با وجود اینکه گفته می‌شد معروف از ناحیه کف پا با مصدومیت جزیی دست و پنجه نرم می‌کند، این بازیکن از همان روز اول در تمرینات حاضر شد. شاگردان کولاکوویچ در حالی در اردو به سر می‌برند که تیم ملی والیبال ایران برای دریافت ویزای آمریکا با مشکلاتی مواجه شده و فدراسیون نمی‌خواهد زیر بار شرایطی که آمریکایی‌ها قرار دادند، برود. فدراسیون جهانی والیبال میزبانی مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را تا سال 2021 به آمریکا واگذار کرده و همه کشورهای حاضر در گروه یک لیگ ملت‌ها باید هر ساله قبل از شروع مرحله مقدماتی برای ویزای این کشور اقدام کنند تا در صورت قرار گرفتن در میان 6 تیم پایانی بتوانند به آمریکا سفر کنند. با توجه به اتفاقات سیاسی در چند سال اخیر گرفتن این ویزا برای ملی‌پوشان والیبال کشورمان به یک معضل تبدیل شده؛ چون آمریکایی‌ها هر ساله دردسرهای زیادی را برای اعطای ویزا به والیبالیست‌های ایرانی فراهم می‌کنند. چند هفته قبل افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال در جریان اجلاس فدراسیون جهانی با رییس فدراسیون آمریکا دیدار و گفتگو کرد؛ ملاقاتی که گفته شد تاثیر مثبتی داشته و طرف آمریکایی وعده داده روند دریافت ویزا برای ایران آسانتر شود. حالا بعد از گذشت چند هفته گویا بازهم شرایط دریافت ویزا مثل گذشته اعلام شده؛ اتفاقی که با واکنش فدراسیون ایران همراه بوده است.

    

مسافران چین

مرحله ششم و پایانی اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا از روز 24 فروردین در خانه کشتی عبدا... موحد مجموعه ورزشی آزادی تهران در حال برگزاری است و اردوی ملی پوشان تا زمان اعزام به رقابت‌ها زیر نظر محمد بنا ادامه خواهد داشت. این رقابت‌ها مهمترین مسابقه رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی پیش از حضور در رقابت‌های جهانی 2019 قزاقستان که انتخابی المپیک نیز محسوب می‌شود، است. رقابت‌های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای 3 تا 8 اردیبهشت در شهر «شی آن» چین برگزار می‌شود. در 55 کیلوگرم رضا خدری، در 60 کیلوگرم مهرداد مردانی، در 63 کیلوگرم سامان عبدولی، در 67 کیلوگرم حامد تاب، در 72 کیلوگرم محمدرضا گرایی، در 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی، در 82 کیلوگرم سعید عبدولی، در 87 کیلوگرم حسین نوری، در 97 کیلوگرم مهدی علیاری و در 130 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی ترکیب تیم ملی ایران در این مسابقات را تشکیل می‌دهند.

    

بریمانلو پشت فینال آسیا

در ادامه رقابت‌های وزن ۷۳- کیلوگرم جودوی قهرمانی آسیا در فجیره امارات، محمد بریمانلو دارنده مدال‌های برنز جهان و بازی‌های آسیایی در دیدار نیمه نهایی برابر سوگباتار سنداوچیر نفر پنجم جهان در سال ۲۰۱۸ از مغولستان در مدت زمان ۳۳ ثانیه ضربه فنی شد و از رسیدن به فینال بازماند. وی برای کسب مدال برنز باید به مصاف ویکتور وورتوف دارنده مدال برنز ۲۰۱۴ جهان از امارات می‌رفت. بریمانلو در دور نخست برابر رشاد آریان از افغانستان با ضربه فنی به برتری رسید. وی در دومین مبارزه نیز مقابل ایشن آمانوف قرقیز با ضربه فنی پیروز شد. او در سومین مبارزه برابر سامون ماخمادبکوف تاجیک با امتیاز وازاری به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.