جایی برای لغزش نیست

تنها چند روز پس از توقف خانگی در لیگ قهرمانان آسیا برابر العین، آبی‌ها دوباره به آزادی برمی‌گردند تا این بار در لیگ برتر روبه‌روی نساجی قائمشهر قرار بگیرند. در نبرد با حریف اماراتی، هواداران آبی‌ها استقبال فوق‌العاده‌ای از تیم‌شان داشتند اما ورزشگاه را با رضایت چندانی ترک نکردند. در جدال امروز احتمالا استقبال چندانی از استقلالی‌ها به عمل نخواهد آمد اما آنها قصد دارند به هر قیمتی روند خوب‌شان در لیگ را حفظ کنند و در مسیر قهرمانی بمانند.

آریا طاری

یک بازی بزرگ دیگر برای تیم شفر در این فصل، بدون رسیدن به پیروزی سپری شد. استقلالی‌ها در جدال با العین نمایش خوبی داشتند اما فرصت‌ها را پشت سر هم از دست دادند و سرانجام با یک اشتباه ساده، تسلیم ضربه شیوتانی شدند تا برای سومین بار متوالی، به تساوی برابر این رقیب رضایت بدهند. به نظر می‌رسد اوضاع در آسیا برای آبی‌ها بد و بدتر می‌شود اما رویای قهرمانی این تیم در لیگ هنوز محکم سر جایش ایستاده است. استقلال این هفته در ورزشگاه آزادی با نساجی قائمشهر روبه‌رو خواهد شد. مشکل بزرگ تیم شفر برای بازی‌های بزرگ در این فصل هنوز به قوت خود باقی مانده است اما آنها در دیدار با رقبای معمولی‌تر به شدت آماده و موفق ظاهر شده‌اند و حالا امیدوارند که با پیروزی برابر نساجی، همچنان جایگاه‌شان را در بین بالانشینان جدول رده‌بندی لیگ حفظ کنند. این هفته تراکتورسازی، پدیده مشهد را شکست داده و پرسپولیس نیز کار چندان دشواری مقابل سپیدرود رشت ندارد. در واقع استقلالی‌ها برای باقی ماندن در کورس، هیچ فرصتی برای لغزیدن و اشتباه‌ کردن نخواهند داشت. مشکل بزرگ این تیم، شاید خستگی نفرات اصلی باشد. نساجی بعد از جدال هفته گذشته‌اش در لیگ برتر، استراحت کرده اما استقلال در همین هفته یک دوئل سنگین با العین امارات را پشت سر گذاشته است. شاید مرد آلمانی در جدال امروز به چند بازیکن نیمکت‌نشین تیمش فرصت بازی بدهد. احتمالا درست مثل جدال هفته گذشته در لیگ، سیدحسین حسینی دوباره روی خط دروازه جانشین مهدی رحمتی شود تا فشار بیشتری روی شانه‌های گلر اصلی این فصل استقلال قرار نگیرد. 

شاید تنها انگیزه بزرگ نساجی در ادامه راه، پیروزی در دیدارهای بزرگ است و جدال با استقلال، یکی از همین بازی‌های بزرگ به شمار می‌رود. در مقابل اما تیم شفر هنوز اهداف بزرگی در سر دارد 

استقلال در شروع این فصل با مجید جلالی روبه‌رو شد. آبی‌ها در همان هفته اول و در حالی که ترکیب ناقصی در اختیار داشتند، روبه‌روی پیکان قرار گرفتند و با تساوی بدون گل برابر این تیم متوقف شدند. وقتی استقلال در نیم‌فصل دوم مقابل پیکان بازی کرد و این تیم را شکست داد، جلالی دیگر روی نیمکت پیکان حضور نداشت و هدایت این تیم به حسین فرکی سپرده شده بود. آبی‌ها در نیم‌فصل اول با نساجی مازندران نیز بازی کردند و با این رقیب نیز به تساوی بدون گل رسیدند. در واقع هم مجید جلالی و هم نساجی مازندران در این فصل روبه‌روی استقلال بدون شکست مانده‌اند و هیچ گلی را نیز از این تیم دریافت نکرده‌اند. 

حالا جلالی و نساجی برای دومین بار در لیگ هجدهم برابر شفر و تیمش قرار می‌گیرند. مرد آلمانی فصل گذشته در جام حذفی روبه‌روی نساجی قرار گرفت و موفق شد این تیم را از این تورنمنت کنار بزند. این دومین تجربه رویارویی شفر با نساجی در ورزشگاه آزادی و دومین حضور این تیم در این استادیوم از شروع لیگ هجدهم است. تیم شمالی در نیم‌فصل اول با جواد نکونام به آزادی رفت و در یک جدال سخت و نزدیک، مغلوب پرسپولیس شد. آمار نساجی در دیدارهای خارج از خانه این فصل، به شدت ناامیدکننده به نظر می‌رسد. آنها در لیگ هجدهم فقط یک بار بیرون از خانه به پیروزی دست پیدا کرده‌اند و به جز نبرد با پیکان در هفته پانزدهم، دیگر هیچ‌وقت از دیدارهای خارج از خانه سه امتیاز به دست نیاورده‌اند. نساجی قائمشهر در این فصل پنج بار خارج از خانه شکست خورده و بازی در وطن، مهم‌ترین نقطه قوت این تیم به شمار می‌رفت که امروز از آن برخوردار نخواهند بود. آنها امروز در مصاف با تیمی قرار خواهند گرفت که آخرین توقف خانگی‌اش به جدال هفته دوازدهم با پدیده برمی‌گردد. استقلالی‌ها این هفته‌ها در خانه به هیچ‌کدام از حریفان لیگ برتری‌شان رحم نمی‌کنند و این موضوع، کار را برای نساجی دشوار خواهد کرد. استقلال در این جدال نمی‌تواند از وریا غفوری استفاده کند اما فرشید اسماعیلی دوباره به ترکیب برگشته است. امید نورافکن و رضا آذری نیز در اردوی تیم ملی امید به سر می‌برند. در تیم مقابل نیز حامد لک و شیری پس از سپری کردن محرومیت و مصدومیت، آماده بازگشت به ترکیب شده‌اند.

هدف بزرگ نساجی در این فصل، بقا در لیگ بوده و آنها توانسته‌اند این هدف را برای خودشان قطعی کنند. شاید تنها انگیزه بزرگ نساجی در ادامه راه، پیروزی در دیدارهای بزرگ است و جدال با استقلال، یکی از همین بازی‌های بزرگ به شمار می‌رود. در مقابل اما تیم شفر هنوز اهداف بزرگی در سر دارد. آنها به خوبی می‌دانند که نباید هیچ فرصتی را از دست بدهند. چراکه هر شانس تباه شده، این تیم را یک قدم به لبه پرتگاه نزدیک خواهد کرد.