در فاصله کمتر از 20 روز تا شروع فصل جدید لیگ دسته اول فوتبال زنان با حضور پرسپولیس، بررسی شرایط رقبای سرخ‌پوشان نشان می‌دهد که این تیم کار سختی برای صعود به لیگ برتر دارد. 

به گزارش فوتبال 360،. مسئولان باشگاه پرسپولیس با توجه به به‌روزرسانی‌های انجام ‌شده در قوانین صدور مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و ملزم ‌شدن باشگاه‌ها به تیمداری در فوتبال زنان برای دریافت مجوز حرفه‌ای، تصمیم گرفتند که طلسم‌شکنی کنند؛ به‌ طوری‌ که حالا بعد از نزدیک به چهار دهه تعطیلی فعالیت تیم فوتبال زنان پرسپولیس، بار دیگر این تیم تشکیل شده و برخلاف بیشتر باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال مردان که به دنبال تیمداری در لیگ دسته دوم فوتبال زنان هستند، سرخ‌پوشان مسیری متفاوت را 

در پیش گرفتند. 

پرسپولیسی‌ها با خرید امتیاز ئاکو کرمانشاه، قرار است فعالیت دوباره خود در فوتبال باشگاهی زنان را از لیگ دسته اول آغاز کنند؛ آن ‌هم در حالی‌ که در هفته اخیر، مراسم قرعه‌کشی این رقابت‌ها انجام شد و 12 تیم شرکت‌کننده در لیگ دسته اول فوتبال زنان در دو گروه 6 تیمی تقسیم شدند و رقبای خود در مسیر رسیدن به سطح اول فوتبال باشگاهی زنان را شناختند. بر حسب قرعه‌کشی انجام‌ شده، تیم زنان پرسپولیس در گروه نخست رقابت‌ها با تیم‌های مهرگان پردیس تهران، وارش نوشهر، شاهو کامیاران، فرا ایساتیس کران فارس و پاس همدان هم‌گروه شده است. 

استارت با دربی کوچک

مدیران باشگاه پرسپولیس در حالی به سراغ استخدام شادی رضایی رفتند و از روز گذشته تمرینات آماده‌سازی تیم زنان پرسپولیس برای حضور در لیگ یک آغاز شد که سرخ‌پوشان در اولین بازی فصل باید در قامت تیم مهمان به میدان بروند. پرسپولیسی‌ها در دربی کوچک فوتبال زنان، مهمان مهرگان پردیس تهران هستند؛ تیمی که فصل گذشته در لیگ دسته دوم حضور داشت و با کسب عنوان نایب‌قهرمانی حالا به لیگ دسته اول راه یافته و در اولین گام باید برابر پرسپولیس قرار گیرد. 

شاهو، اولین مهمان سرخ‌ها

شاگردان رضایی بعد از نبرد با مهرگان پردیس تهران که بیست‌وچهارم آبان‌ماه خواهد بود، باید برای دومین بازی فصل و اولین دیدار خانگی خود به مصاف شاهو کامیاران بروند؛ آن ‌هم در حالی‌ که فعلا برنامه زمانی کامل فصل جدید لیگ دسته اول فوتبال زنان اعلام نشده است. شاهو جزو تیم‌های ریشه‌دار و قدیمی فوتبال زنان است که فصل گذشته هم در مسیر صعود به لیگ برتر بود اما ناکام ماند و حالا به نظر می‌رسد که پرسپولیسی‌ها در اولین بازی خانگی که محل برگزاری آن هم نامشخص است، کار سختی برابر نماینده استان کردستان 

داشته باشند. 

آماده ورود به تونل وحشت

سرخ‌پوشان بعد از دیدار خانگی برابر شاهو کامیاران، باید در دو بازی پیاپی بیرون از خانه به میدان بروند. پاس همدان در کنار ایساتیس کران فارس، دو رقیب پرسپولیس هستند که سرخ‌پوشان ابتدا در همدان باید به مصاف پاس بروند و سپس بلافاصله عازم شیراز شده و برای جدال با ایساتیس آماده شوند. جالب آنکه پاس فصل پیش تا یک ‌قدمی صعود به لیگ برتر رفت اما در صعود ناکام بود و بدون‌ شک جزو تیم‌های مدعی این دوره از مسابقات محسوب می‌شود. ایساتیس هم فصل قبل در لیگ برتر حضور داشت و در یک رقابت سخت، به لیگ دسته اول سقوط کرد و با توجه به انگیزه بالای شیرازی‌ها برای بازگشت به لیگ برتر، بدون‌ شک پرسپولیسی‌ها کار سختی مقابل دو حریف نامدار خود دارند. 

جدال با مربی ملی در پایان نیم‌فصل

پرسپولیسی‌ها بعد از دو بازی حساس مقابل پاس همدان و ایساتیس کران فارس در خانه رقبا، باید خود را برای انجام آخرین بازی نیم‌فصل نخست آماده کنند؛ جدال با وارش نوشهر، تیمی که هدایت آن بر عهده شادی مهینی، سرمربی تیم نوجوانان زنان ایران است و برنامه‌ریزی بلندمدت و ویژه‌ای برای صعود به لیگ برتر دارد. با این اوصاف به نظر می‌رسد که پنجمین رقیب سرخ‌ها در لیگ دسته اول فوتبال زنان هم رقیب سرسختی باشد. 

با این حال شادی رضایی که قرار است نخستین تیم زنان پرسپولیس را هدایت کند، از انگیزه بالایی برای موفقیت تیمش برخوردار است. او در گفت‌وگویی که اخیرا انجام داده برای رقبا کری هم خوانده و عنوان کرده که باشگاه متخصص صعود را روی نیمکت نشانده تا تیم را خیلی زود به لیگ برتر برساند. باید دید رضایی در پایان فصل می‌تواند این ادعای خود را ثابت کند و تیم زنان پرسپولیس را به فصل جدید لیگ برتر زنان برساند یا نه. 

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام ‌شده از سوی سازمان لیگ، قرار است یک هفته تعطیلات میان مسابقات نیم‌فصل اول و دوم باشد و بعد از وقفه یک ‌هفته‌ای، رقابت‌های نیم‌فصل دوم آغاز می‌شود. گفتنی است که تیم‌های هیراد گیلان، سپنتا تهران، نماینده شیراز، کوهستان تکنیک کرمانشاه، شهرداری سیرجان (ب) و توکان مهام آیریا تهران در گروه دوم رقابت‌ها حضور دارند و در پایان، از هر گروه دو تیم به مرحله پایانی راه پیدا می‌کنند و از میان چهار تیم برتر، دو تیم جواز حضور در لیگ برتر فوتبال زنان را به ‌دست می‌آورند.