حدود یک ماه پیش نام کیانوش رستمی وزنه‌بردار نامدار ایران که دو مدال المپیک را در کارنامه خود دارد، در استارت لیست مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی بحرین قرار گرفت اما با این تفاوت که او دیگر برای ایران قرار نیست وزنه بزند و نامش در لیست کشور کوزوو قرار گرفته است. او اخیرا مدعی شد که برای وزن زدن زیر پرچم این کشور با مشکل نداشتن رضایتنامه از سوی فدراسیون ایران مواجه شده است. دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در مورد شرایط کیانوش گفته بود:«وزارت ورزش به فدراسیون اعلام کرده اگر رستمی به عنوان مربی می‌خواهد برود هیچ مشکلی وجود ندارد اما اگر به عنوان ورزشکار بخواهد برود باید رضایتنامه دریافت کند که مراحل آن باید طی شود چون این‌گونه نیست که ما بتوانیم مستقیم رضایتنامه بدهیم.» رستمی در همین راستا به تازگی با وزیر ورزش و جوانان و همچنین خسروی‌وفا رییس کمیته ملی المپیک هم دیدار داشته تا بتواند مجوزهای لازم را برای حضور در این کشور کسب کند.

رستمی در صفحه اجتماعی خود مدعی شد:«پنج ماه دیگر قرارداد من با ایران تمام می‌شود و رضایتنامه هم ندهند فرقی ندارد و می‌توانم زیر پرچم کشور دیگری در مسابقات شرکت کنم. خوب است که اذیت نکنیم و شرایط را به گونه‌ای جلو ببریم که ۵۰ روز دیگر که مسابقات قهرمانی جهان است بتوانم شرکت کنم و مدال بگیرم. حتی اگر جلوی من را هم بگیرند من به مسابقات قهرمانی جهان می‌روم و به صورت آزاد وزنه می‌زنم. صحبت آن را با فدراسیون جهانی داشته‌ام که حتی اگر کارم انجام نشد، بتوانم آنجا وزنه بزنم.» سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه‌برداری هم در واکنش به این مساله و بحث دادن رضایت‌نامه بیان کرد:«ما به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کردیم این ورزشکار بدون اطلاع کشور ایران ملیت کشور کوزوو و پاسپورت این کشور را گرفته است و بقیه مسائل او به ما ارتباطی ندارد.» 

همچنین «مهر» در این باره گزارش داده که کیانوش رستمی از یک سال و نیم پیش برای حضور در این کشور اقدام کرده و حتی مردادماه پاسپورت کشور کوزوو را دریافت کرده و از یک سال گذشته هم در بازه زمانی حوضچه دوپینگ برای این کشور تست می‌داده است. حتی قرارداد رستمی با فدراسیون کوزوو ۱۰ ساله است و یکی از امتیازهایی که به او داده‌اند این است که تا زمانی که خودش بتواند، وزنه بزند و در مسابقات مختلف روی تخته برود؛ اما بعد از آن هر زمانی که دیگر به لحاظ سنی نتوانست وزنه بزند به عنوان مربی فعالیت خود را با این کشور ادامه خواهد داد. در هر حال‌ آنچه مشخص است این است که کلاف رضایتنامه کیانوش حسابی در هم پیچیده شده و مشخص نیست که او درنهایت به رضایتنامه می‌رسد یا همان‌طور که اشاره داشت، باید صبر کند و به عنوان ورزشکار آزاد روی سکو برود.