آریا طاری

تیم فوتبال استقلال یکی از عجیب‌ترین فصل‌هایش را آغاز کرده است. این تیم که به عنوان مدعی قهرمانی وارد لیگ بیست‌وچهارم شد، از همان هفته اول رنگ آرامش را ندید و بحران در این تیم هر روز بیشتر می‌شود. استعفای جواد نکونام بعد از چند بار سرانجام بعد از شکست مقابل السد در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا پذیرفته شد تا استقلال به دومین تیمی تبدیل شود که نیمکتش در فصل جاری دچار تحول می‌شود. با این حال تلاش‌های مدیران باشگاه برای انتخاب جانشین نکونام با گذشت حدود 20 روز به در بسته خورده است. در این بین، در شرایطی که استقلال با سرمربیگری موقت سهراب بختیاری‌زاده کار را دنبال می‌کند و به زودی باید در لیگ نخبگان آسیا هم به میدان برود، سیدحسین حسینی هم محروم شده تا چارچوب دروازه این تیم دچار تزلزل شود. 

برکناری قبل از بازی مهم

سیدحسین حسینی با وجود اینکه هنوز در فصل جدید لیگ برتر موفق به ثبت کلین‌شیت نشده، همچنان جزو دروازه‌بان‌های باتجربه ایران به حساب می‌آید و حتی جایگاهش در تیم ملی را هم از دست نداده است. او که پیش از اردوی تیم ملی به خاطر قراردادش با مدیران باشگاه به مشکل خورده بود و در آخرین مصاحبه‌اش از وضعیت باشگاه انتقاد کرده بود، در بازگشت از اردوی تیم ملی قصد داشت در تمرینات پنجشنبه آبی‌پوشان شرکت کند با تصمیم و دستور احمد شهریاری، رییس هیات مدیره باشگاه استقلال از حضور در تمرینات محروم شد تا غایب بزرگ بازی مهم روز گذشته این تیم با ذوب‌آهن اصفهان باشد. کاپیتان استقلال در آن مصاحبه به عملکرد مدیریت استقلال به خصوص در پرونده جذب بازیکنان بوسنیایی به شدت انتقاد کرده بود و از پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد تومانی به دروازه‌بان بوسنیایی برای جدایی از استقلال خبر داده بود. این صحبت‌ها البته با واکنش باشگاه روبه‌رو شد و با انتشار بیانیه‌ای ادعاهای دروازه‌بان خود را تکذیب کرد. 

جدا از اینکه سیدحسین حسینی تا پایان هفته هفتم لیگ برتر چه عملکردی درون چارچوب داشته، کنار گذاشتن او از تیم در آستانه بازی مهم با ذوب‌آهن ریسک بسیار بزرگی بود. استقلال همچنین سی‌ام مهر باید در لیگ نخبگان آسیا هم به میدان برود و مشخص نیست تا آن زمان بین حسینی و مدیران صلح برقرار می‌شود یا نه

همچنین یکی از مسئولان تیم با حضور در منزل حسینی سعی در ایجاد زمینه بازگشت او به تیم را داشت. شرط بازگشت او عذرخواهی حسینی بود که گلر آبی‌پوشان حاضر نشد از مواضع خود کوتاه بیاید تا رابطه او با مدیران باشگاه شکرآب باقی بماند. حالا حتی مشخص نیست که حسینی در دیدار با النصر هم که اول آبان برگزار می‌شود هم درون چارچوب بایستد یا نه. گفته می‌شود شهریاری مصرانه بر سر شرط خود ایستاده و حسینی تا زمانی که از موضعش عقب ننشیند و عذرخواهی نکند، باید دوران محرومیتش را سپری کند. 

ریسک بزرگ در هفته هشتم

جدا از اینکه سیدحسین حسینی تا پایان هفته هفتم لیگ برتر چه عملکردی درون چارچوب داشته، کنار گذاشتن او از تیم در آستانه بازی مهم با ذوب‌آهن ریسک بسیار بزرگی بود. ذوب‌آهن که فصل جدید را با چالش‌های مالی و مشکلات زیاد سپری می‌کند، تشنه پیروزی بود و برای کسب امتیاز مقابل این تیم با تمام توان آماده شده بود. از سوی دیگر استقلال که در رده‌های پایین جدول قرار دارد و اوضاعش روی نیمکت هم مشخص نیست، برای اینکه از بحران خارج شود نیاز به برد در تمام بازی‌ها از جمله مسابقه مهم مقابل ذوب‌آهن داشت. اما مدیران باشگاه این ریسک را به جان خریدند و حسینی را محروم کردند. کاپیتان آبی‌پوشان بعد از این تصمیم در صفحه شخصی خود برای هم‌تیمی‌هایش آرزوی موفق کرد و از آنها خواست برای خوشحالی هواداران بجنگند. 

روزهای بدون کاپیتان

سیدحسین حسینی تنها غایب بازی دیروز تیمش نبود. روزبه چشمی هم به دلیل مصدومیت بازی با ذوب‌آهن را از دست داد. دو بازیکنی که با اختلاف زیاد نسبت به سایر بازیکنان این تیم، باسابقه‌ترین بازیکنان حال حاضر استقلال به شمار می‌روند. وقتی که وریا غفوری در پایان لیگ بیست‌ویکم از استقلال جدا شد، بازوبند کاپیتانی به حسینی رسید. از آن زمان گلر آبی‌ها تنها در 6 بازی حضور نداشته که در پنج بازی از این 6 مسابقه، چشمی کاپیتانی را برعهده داشت. تنها دیداری که هر دو بازیکن در ترکیب استقلال حاضر نبودند، هفته شانزدهم دو فصل پیش بود که استقلال به مصاف سپاهان رفته بود و سیاوش یزدانی کاپیتان استقلال شد که این بازیکن هم دیگر در ترکیب استقلال حضور ندارد. در لیگ بیست‌ویکم و در زمان کاپیتانی وریا، در بازی هفته پنجم استقلال برابر نساجی هر ۳ کاپیتان اول استقلال در ترکیب اصلی حاضر نبودند و در غیاب وریا، حسینی و چشمی، محمد دانشگر بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست که این بازیکن هم جمع استقلال را ترک کرده است.

ماموریت سخت جایگزین حسینی 

بعد از اینکه خبر محرومیت حسینی از حضور در تمرینات منتشر شد و دروازه‌بان آبی‌ها با در بسته تمرینات تیمش روبه‌رو شد، انتخاب جانشین او به مهم‌ترین مساله هواداران تبدیل شده بود. اولین کسی که نامش برای حراست از دروازه تیم مطرح شد، محمدرضا خالدآبادی بود. کسی که اگر قرار باشد در لیگ نخبگان آسیا هم درون چارچوب بایستد، ماموریت بسیار دشواری در این میدان پیش رویش است. 

استقلال امروز بعد از بازی با ذوب‌آهن ریکاوری می‌کند و فردا آماده سفر به آن سوی آب‌های خلیج فارس خواهد شد تا میزبانی‌اش را مقابل النصر در هفته سوم لیگ نخبگان انجام داد.  آبی‌پوشان در هفته اول این رقابت‌ها با نتیجه سه بر صفر از سد الغرافه گذشتند و در هفته دوم مغلوب السد شدند تا سه امتیازی بمانند. آنها که به دلیل شرایط منطقه میزبانی در ایران را از دست دادند، به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم دارند. باید دید تا روز این مسابقه بین حسینی و مدیران صلح و توافق برقرار می‌شود یا ماموریت دشوار بر عهده جایگزین این کاپیتان باتجربه قرار می‌گیرد. النصر هم که در هفته اول و مقابل الشرطه عراق متوقف شد و در بازی دوم دو بر یک از الریان گذشت، به دنبال دومین بردش در این مسابقات است. دیدار دو تیم روز سه‌شنبه ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.