هفته هشتم رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لیگ برتر انگلیس امروز با جدال تاتنهام و وستهام آغاز می‌شود. منچستریونایتد از برنتفورد میزبانی می‌کند‌ و آرسنال به خانه بورنموث خواهد رفت. ولورهمپتون در بازی زودهنگام روز یکشنبه پذیرای منچسترسیتی است؛ پیش از آنکه چلسی و لیورپول در مهم‌ترین مسابقه هفته به مصاف هم بروند.  به گزارش فوتبال ۳۶۰، لیورپول تا پیش از آغاز هفته جدید با ۱۸ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد و تنها دو امتیاز سه مدعی اصلی را از هم جدا می‌کند. منچسترسیتی و آرسنال با ۱۷ امتیاز و تفاضل گل برابر در رده‌های دوم و سوم قرار دارند و چلسی با ۱۴ امتیاز چهارم است. تاتنهام با ۱۰ امتیاز در جایگاه نهم قرار گرفته و منچستریونایتد با هشت امتیاز رده‌ای بهتر از چهاردهم ندارد. لیورپول با دو گل خورده بهترین خط دفاع و منچسترسیتی با ۱۷ گل زده برترین خط حمله را به خود اختصاص داده‌اند. ارلینگ هالند با وجود ناکامی در دو بازی اخیر همچنان با ۱۰ گل (چهار گل بیشتر از نزدیک‌ترین رقیب) در صدر جدول گلزنان قرار دارد و بوکایو ساکا با هفت پاس گل رکورددار محسوب می‌شود. همچنین هیچ سنگربانی به اندازه آندره اونانا (چهار کلین‌شیت) دروازه خود را بسته نگه نداشته است. 

اسپرز پرنوسان بوده

کسب پنج پیروزی متوالی در لیگ برتر، لیگ اروپا و جام اتحادیه فرصت مناسبی در اختیار آنژ پوستکوگلو قرار داد تا از فشار سنگین ابتدای فصل خارج شود و امیدها را برای بازگشت افزایش دهد. با این حال تیم او در نیمه دوم مصاف با برایتون به کلی از هم پاشید و به تلخ‌ترین شکل پیروزی را با شکست سه بر دو عوض کرد تا بار دیگر بحث در مورد به بن‌بست خوردن روش بازی سرمربی استرالیایی در شمال لندن بالا بگیرد. 

آیا سبک تغییرناپذیر، انرژی‌طلب و تهاجمی او به کلی با فلسفه فکری حاکم بر باشگاه در تناقض است؟ پوستکوگلو این هفته در پاسخ به یک رسانه استرالیایی گفته:«من با تکرار کارهایی که دیگران انجام می‌دهند به اینجا نرسیده‌ام.» او البته اقرار کرده شکست تلخ مقابل برایتون تعطیلات ملی را برای او پرفشار و کلافه‌کننده کرده است. باید دید تاتنهام این هفته برای فرار از کابوس شکست در سواحل جنوبی چه در چنته دارد. شکست مقابل حریف همشهری ممکن است سطح بحران و جدایی بین سرمربی و هواداران اسپرز را افزایش دهد. چکش‌ها در این فصل هنوز در مقابل ۱۶ تیم‌ برتر جدول پیروزی کسب نکرده‌اند. تاتنهام از ساعت 15 امروز در نخستین مسابقه هفته جدید لیگ برتر میزبان وستهام است؛ در ۹ مسابقه رودرروی قبلی سهم هر تیم سه پیروزی بوده و سه دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده. بازی فصل گذشته دو تیم در خانه اسپرز با بازگشت شیرین شاگردان دیوید مویس و پیروزی دو بر یک چکش‌ها به پایان رسید. 

تن‌هاخ در میدان نبرد

قطع مقرری الکس فرگوسن در چارچوب صرفه‌جویی‌های مد نظر جیم راتکلیف، این هفته سر و صدای زیادی در بین هواداران منچستر یونایتد به پا کرد اما اریک تن‌هاخ هنوز روی نیمکت باشگاه می‌نشیند و خبری از قطع ارتباط با او نیست. تازه با انتخاب توماس توخل به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس شاید جایگاه او تا حدودی در اولدترافورد محکم‌تر هم شده باشد. 

هواداران انتظار داشتند با شروع فصل جدید و رهایی از کابوس مصدومیت‌های سال گذشته، روزهای خوب بالاخره از راه برسند اما اوضاع بر وفق مراد آنها پیش نرفت. نام هری مگوایر هم به فهرست مصدومیت اضافه شد و نصیر مزراوی به دلیل تپش قلب نیاز به جراحی جزئی و اصلاحی دارد. همچنین گزارش رسیده مانوئل اوگارته در جریان تمرینات تیم ملی اروگوئه دچار مشکلات ماهیچه‌ای شده است. هافبک گرانقیمت قرار بود به ستون اصلی خط میانی یونایتد تبدیل شود اما تنها یک بار ۹۰ دقیقه کامل در زمین مانده و سرمربی هلندی ظاهرا علاقه چندانی به استفاده از او ندارد. در جریان تساوی خسته‌کننده مقابل استون‌ویلا ماتیس ده‌لیخت هم جایی در ترکیب نداشت و بازی را از روی نیمکت شروع کرد. یونایتد در هفت مسابقه این فصل تنها پنج گل زده به ثبت رسانده که سه مورد در بازی با تیم قعرنشین ساوتهمپتون رقم خورده است. همزمان با آغاز بازی این هفته مقابل برنتفورد دوره خاموشی متوالی مهاجمان یونایتد به ۲۷۱ دقیقه می‌رسد. منچستر یونایتد از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در ورزشگاه اولدترافورد میزبان برنتفورد است. بازی فصل گذشته دو تیم در این ورزشگاه با درخشش اسکات مک‌تامینی به برتری دو بر یک شیاطین سرخ منجر شد. ستاره اسکاتلندی حال حاضر ناپولی در دقیقه ۸۷ به میدان آمد و در دقایق ۹۳ و ۹۷ دروازه حریف را باز کرد. 

ساکا رفتنی است؟

تعطیلات ملی خبرهای خوب و بد را به شکل همزمان برای میکل آرتتا به ارمغان آورد. بازگشت میکل مرینو به میدان مسابقه و حضور در هر دو مسابقه تیم ملی اسپانیا در هفته‌های سوم و چهارم دور گروهی رقابت‌های فصل جاری لیگ ملت‌های اروپا با پیروزی لاروخا مقابل دانمارک و صربستان همراه شد. دلافوئنته در مجموع دو مسابقه ۹۰ دقیقه از او بازی گرفت و آرتتا می‌تواند روی حضورش در ترکیب اصلی تیمش در مصاف با بورنموث حساب کند. زوج مرینو و دکلان رایس محبوب‌ترین ترکیب خط میانی سرمربی اسپانیایی است. با این حال مصدومیت ظاهرا جزئی بوکایو ساکا در جریان شکست‌ خانگی ناگوار تیم ملی انگلیس مقابل یونان ممکن است به یک خلأ بزرگ در ترکیب توپچی‌ها تبدیل شود و کار آرتتا برای مقابله با منچسترسیتی و گواردیولا را دشوارتر کند. 

آرسنال در دو فصل گذشته از بحران مصدومیت‌ به سلامت عبور کرد اما تقویم فوتبال مدرن هر سال تقاضاهای بیشتری از بازیکنان دارد. بورنموث از ساعت 20 روز شنبه در ورزشگاه وایتالیتی میزبان آرسنال می‌شود. توپچی‌ها در هر چهار مسابقه رودرروی اخیر با نتیجه مجموع ۱۳ بر دو و ثبت سه کلین‌شیت به پیروزی رسیده‌اند؛ از جمله با نتیجه چهار بر صفر در آخرین مسابقه برگزارشده در این ورزشگاه. 

خودنمایی مکاتی

جیمز مکاتی بعد از گلزنی در فرصت اندک مسابقه مقابل اسلووان براتیسلاوا در لیگ قهرمانان اروپا در پنجره تعطیلات ملی هم به درخشش خود ادامه داد و در ترکیب تیم ملی زیر ۲۱ سال انگلیس مقابل آذربایجان و اوکراین سه بار موفق به گلزنی شد؛ از جمله با یک ضربه آزاد دیدنی که بازگشت دیرهنگام شیرهای جوان مقابل اوکراین را ممکن کرد. او بعد از این مسابقه دو گل خود را به جرج بالداک تقدیم کرد. بازیکن فقید شفیلد یونایتد دو سال در کنار مکاتی به میدان رفت. او در مورد حضور قرضی خود در شفیلد می‌گوید:«بالداک با آغوش باز به استقبال من آمد و مراقبم بود.» 

مکاتی در ازدحام مهره‌های تهاجمی منچسترسیتی بختی برای حضور در ترکیب اصلی تیمش در مصاف با ولوز ندارد اما گواردیولا باید کم‌کم به دادن فرصت‌های بیشتر به او فکر کند. ولورهمپتون از ساعت ۱۶:۳۰ روز یکشنبه در ورزشگاه مولینیو میزبان منچسترسیتی است. گرگ‌ها فصل گذشته در این ورزشگاه به پیروزی دلچسب دو بر یک و نخستین شکست فصل سیتیزن‌ها دست یافتند؛ هرچند شیرینی آن با شکست پنج بر یک بازی برگشت در اتحاد تلخ شد. هالند در آخرین تقابل دو تیم در عرض ۴۰ دقیقه چهار گل به ثمر رساند. 

تقابل آبی‌ و قرمزها در آنفیلد

لیورپول با دو گل خورده در هفت مسابقه لیگ، رکورد بهترین خط دفاع لیگ و دومین خط دفاع برتر اروپا (بعد از یوونتوس) را در کارنامه دارد و چلسی هم از نظر دفاعی فراتر از انتظارات اول فصل ظاهر شده و خبری از آسیب‌پذیری شدید تیم مارسکا در عقب زمین نیست. با این حال خط دفاع هر دو تیم یکشنبه روزی بی‌نهایت دشوار را پیش رو خواهند داشت. جدال چلسی و لیورپول طی سال‌های گذشته به یک نبرد جانانه و یکی از مهیج‌ترین رقابت‌های فوتبال انگلیس تبدیل شد که مسابقه پرفشار فصل گذشته در دیدار نهایی جام اتحادیه نقطه اوج آن بود. 

تیم مهمان بدون وسلی فوفانا و مارک کوکوریا پا به بندر می‌گذارد. مارسکا نتوانسته تغییری در روند اخطارهای بی‌مورد بازیکنان تیمش ایجاد کند و هر دو نفر به دلیل دریافت کارت زرد پنجم در جریان تساوی تلخ مقابل ناتینگام محروم شده‌اند. کوکوریا هنوز به یک مهره قابل اتکا و مستحکم تبدیل نشده و جدال محمد صلاح با جانشین او، رناتو ویگا از نکات قابل دنبال کردن بازی خواهد بود. آلیسون بکر با دومین مصدومیت همسترینگ خود در این فصل از دروازه لیورپول دور است؛ با این حال کلهر در مصاف با بورنموث و وستهام خود را به عنوان یک جانشین قدرتمند و کارآمد ثابت کرده. اسلوت و کلوپ او را بهترین دروازه‌بان دوم جهان می‌دانند. سنگربان تیم ملی ایرلند می‌تواند با درخشش مقابل چلسی اشتباهش در مسابقه روز یکشنبه مقابل یونان را فراموش کند. لیورپول صدرنشین بالاخره به قسمت دشوار برنامه مسابقات رسید و این می‌تواند آزمونی تعیین‌کننده برای اسلوت باشد. لیورپول از ساعت ۱۹ روز یکشنبه در ورزشگاه آنفیلد میزبان چلسی است؛ آخرین تقابل دو تیم در لیگ برتر با پیروزی چهار بر یک سرخ‌ها در روز درخشش کانر بردلی همراه شد تا روند هفت تساوی متوالی به پایان برسد.