فصل جدید لیگ برتر بسکتبال اگرچه همچنان درگیر حواشی است اما قرار است امروز (پنجشنبه) با برگزاری دیدارهای هفته دوم پیگیری شود. با وجود صحبت‌های مطرح شده مبنی بر بازگشت ذوب آهن و حتی توافقی که میان مسئولان این تیم با برخی بازیکنان بدون قرارداد بسکتبال شده است، این هفته از مسابقات هم مانند هفته نخست بدون حضور این تیم برگزار می‌شود. شنیده می‌شود آنها با فرزاد کوهیان مربی تیم ملی به توافق رسیده‌اند و قرار است او در فصل جدید رقابت‌ها روی نیمکت داشته باشند. همچنین بدون قرارداد بودن بسیاری از ستاره‌های بسکتبال کار آنها را برای بستن تیم نسبتا آسان کرده است. البته ذوب‌آهن که به دلیل مشکلات مالی بسیاری از تیم‌هایش را منحل کرده، باید پیشنهادهای خوبی به ستاره‌های بیرون‌مانده بدهد تا بتواند از حضورشان در رقابت‌ها استفاده کند. اصغر کاردوست و فرید اصلانی دو ملی‌پوش سابق بسکتبال ایران هستند که برای فصل جدید با تیم بحران‌زده ذوب‌آهن به تفاهم رسیده‌اند. سجاد مشایخی ملی‌پوش بسکتبال ایران نیز با تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان توافق کرده است و باید منتظر حضور مجدد او در لباس ذوب‌آهن بود. طبیعتا با حضور ذوب‌آهن در لیگ برتر و برگزاری 6 مسابقه در هر هفته، جذابیت این مسابقات بیشتر می‌شود. ذوب‌آهن پرافتخارترین تیم لیگ بسکتبال است و امید می‌رود که این تیم خیلی زود شکل بگیرد و وزنی به این رقابت‌ها بدهد. 

در این هفته از مسابقات دو تیم شهرداری گرگان و طبیعت اسلامشهر در سالن امام خمینی (ره) گرگان رودرروی هم قرار می‌گیرند و این مهم‌ترین دیدار هفته دوم است. دو تیمی که مدعی قهرمانی هستند و برای پیروزی در این مسابقه مهم به میدان خواهند آمد. آخرین دیدار دو تیم مربوط به چهار ماه پیش و برگزاری پنجمین و آخرین فینال فصل گذشته لیگ برتر می‌شود؛ جایی که در دیداری پرحاشیه و جنجالی در گرگان، طبیعت برای سومین بار حریف خود را در سری دیدارهای فینال شکست داد و اینگونه در نخستین سال حضور در لیگ برتر موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. حالا گرگانی‌ها در آغاز فصل جدید مسابقات مجدد میزبان طبیعت هستند آن هم در شرایطی متفاوت؛ شهرداری گرگان فصل گذشته برای چهارمین سال متوالی فینالیست لیگ برتر شد اما با وجود هزینه‌های میلیاردی نتوانست به پوکر قهرمانی برسد. اینگونه شد که شهرداری گرگان برای فصل جدید با هزینه‌های به نسبت کمتر و متعاقبا از دست دادن برخی بازیکنانش وارد مسابقات شد اگرچه امیدوار است با اتکا به تجربه بازیکنی مانند ارسلان کاظمی بتواند مقابل طبیعت مدعی نتیجه بگیرد. 

در مورد رقابت شهرداری گرگان و طبیعت نباید از نیمکت مربیان این دو تیم هم غافل شد. نیمکتی که مهران شاهین‌طبع و صالح مخدومی روی آنها نشسته‌اند. این دو مربی چهار فصل پیش، زمانی که شهرداری گرگان در اولین حضور در فینال موفق به کسب اولین قهرمانی خود شد، به ترتیب به عنوان سرمربی و مربی در کادر فنی گرگانی‌ها بودند و حالا باید شاگردان‌شان را رودر‌روی هم قرار دهند. در دیگر دیدارهای این هفته فولاد هرمزگان میزبان گلنور اصفهان است، نفت آبادان در خانه به مصاف آسمان ولایت مشهد می‌رود، پایش پات و کاله مازندران به مصاف هم می‌روند و پترونوین ماهشهر مهمان مهگل البرز است.