نازنین دشتی 

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی آغاز می‌شود که در این هفته به دلیل بازی تیم ملی در انتخابی جام جهانی، سه بازی معوقه اعلام شده است. تقابل‌ سپاهان و نساجی مازندران، ملوان و پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان و تراکتور به درخواست باشگاه‌ها و تصمیم سازمان لیگ در این هفته برگزار نمی‌شود. به این ترتیب در بین مدعی‌ها تنها استقلال مسابقه‌اش را برگزار می‌کند و فردا میزبان ذوب‌آهن اصفهان است. این در حالی است که استقلالی‌ها هنوز موفق نشده‌اند سرمربی جدید خود را انتخاب کنند و این تیم هنوز با هدایت سهراب بختیاری‌زاده کارش را 

دنبال می‌کند. 

بحران‌زاده‌ها در قزوین

شمس‌آذر قزوین و هوادار در حالی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند که کسب سه امتیاز هفته هشتم برای هر دو تیم حیاتی است. قزوینی‌ها تا به اینجای کار تنها یک برد به دست‌ آورده‌اند و در رده دوازدهم ایستاده‌اند و هوادار بدون داشتن حتی یک پیروزی و با کسب سه امتیاز از سه مساوی، به قعر جدول رده‌بندی چسبیده است. شمس‌آذر فصل گذشته عمکلرد موفقی داشتند اما در لیگ بیست‌وچهارم هنوز نتوانسته‌اند شمایلی از تیم لیگ قبل را پیدا کنند. آنها فصل را با شکست لحظه‌آخری برابر استقلال تهران آغاز کردند و در ادامه راه هم پر فراز و نشیب ظاهر شده‌اند. تیم قزوینی البته در دو بازی آخر از نساجی امتیاز گرفت و مس رفسنجان را هم شکست داد تا از قعر جدول فاصله بگیرد اما این تیم برای اینکه از رده‌های آخر کاملا دور شود هنوز باید تلاش کند. آنها در صورت پیروزی برابر هوادار فرصت تک‌رقمی شدن در جدول را دارند. 

از سوی دیگر هوادار که در بازی قبلی مقابل استقلال بالاخره طلسم گلزنی‌اش شکست، امیدوار است بتواند دومین طلسم را هم باطل و اولین بردشان را در جدول رده‌بندی ثبت کنند. آنها یکی از دو تیم بدون برد لیگ بیست‌وچهارم هستند و سه امتیاز این بازی می‌تواند تا حد زیادی به کمک‌شان بیاید. هوادار در دو دیدار رفت و برگشت لیگ بیست‌وسوم شمس‌آذر را شکست داده و باید دید امسال هم مقابل این تیم شکست‌ناپذیر می‌ماند یا نه. 

تازه‌واردها به هم رسیدند 

چادرملو اردکان و خیبر خرم‌آباد که تازه‌واردهای لیگ برتر به حساب می‌آیند، به هم رسیده‌اند تا نخستین تقابل لیگ برتری‌شان را برگزار کنند. چادرملو طی چند بازی اخیر روند رو به رشدی داشت و در بازی آخر مقابل پرسپولیس هم توانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد. آنها تا دقیقه 90+5 مقابل حریف نامدار خود مقاومت کردند و با گل لحظه‌‌ آخری طعم شکست را چشیدند. آنها همچنین در دو مسابقه خانگی خود برنده بوده‌اند و امیدوارند میزبانی امروزشان هم به برد گره بخورد.  

از سوی دیگر خیبر خرم‌آباد که در نخستین بازی‌اش در لیگ برتر طعم پیروزی را چشید، دیگر رنگ برد را ندیده است. حتی تغییر سرمربی و نشستن مارکو اورلیو دستیار برزیلی رضا مهاجری روی نیمکت این تیم هم چیزی را تغییر نداد تا فعلا خبری از جشن پیروزی در اردوگاه سبزپوشان نباشد. همسایه‌های جدول رده‌بندی در لیگ آزادگان چهار بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم خیبر کسب دو پیروزی بوده و دو بازی هم مساوی شده است. حال باید دید تقابل لیگ برتری آنها باز هم به کام خیبر تمام می‌شود یا چادرملو نخستین بردش را مقابل این تیم به دست می‌آورد. 

استقلال خوزستان مقابل تیم بدون سرمربی

امروز مس رفسنجان که مدتی است با استعفای محرم نویدکیا روبه‌رو شده و هنوز نه نویدکیا را راضی به برگشت کرده‌اند و نه سرمربی جدیدشان مشخص نشده، در اهواز مهمان استقلال خوزستان است. آبی‌پوشان اهوازی با حضور میودراگ بوژوویچ روی نیمکت نسبت به فصل گذشته شکل متفاوت‌تری پیدا کرده‌اند ولی این تفاوت آنها را به بالای جدول نبرده است. آنها در پایان هفته هفتم با کسب 6 امتیاز در رده سیزدهم ایستادند و این فرصت را دارند با پیروزی خانگی مقابل مس بحران‌زده، شرایط بهتری در جدول رده‌بندی پیدا کنند. مسی‌ها هم که شرایط چندان خوبی را سپری نمی‌کنند با هدایت امیرحسین پیروانی باید این مسابقه را پشت سر بگذارند. دو تیم تا کنون دو بار مقابل یکدیگر در لیگ برتر قرار گرفته‌اند که حاصل کار کسب دو پیروزی برای آبی‌های خوزستانی بوده و شاگردان میودراگ بوژوویچ امیدوارند که بتوانند این روند را ادامه دهند.

استقلال سه امتیاز را می‌خواهد

با تعویق بازی گل‌گهر سیرجان و تراکتور، تقابل استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان تنها بازی روز دوم هفته هشتم به حساب می‌آید. در حالی که انتظار می‌رفت با توجه به فاصله نزدیک بازی تیم ملی و لیگ برتر، استقلال که هنوز موفق نشده با سرمربی جدید به توافق برسد درخواست تعویق بازی‌اش را بدهد، این باشگاه هیچ درخواستی نداد تا بازی‌شان با تیم اصفهانی در برنامه باقی بماند. 

استقلال که از ابتدای فصل روزهای پرنوسان و البته پرحاشیه‌ای را سپری کرده بود، بعد از قبول استعفای جواد نکونام، هفته گذشته با هدایت سهراب بختیاری‌زاده در لیگ برتر به میدان رفت و توانست یک پیروزی به موقع مقابل هوادار به دست بیاورد. آنها که قرار بود به عنوان مدعی اول قهرمانی لیگ را آغاز کنند، حالا با کسب هشت امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارند و برای بازگشت به جمع مدعی‌ها نیاز به سه امتیاز تمام دیدارهای‌شان دارند. از سوی دیگر ذوب‌آهن با کسب هفت امتیاز از هفت بازی به دنبال این است تا جایگاه بهتری در جدول پیدا کند و حتما برای پیروزی مقابل استقلال زخم‌خورده برنامه‌ریزی کرده است. این تیم البته در این دیدار گریگول چابرادزه بازیکن گرجستانی را در اختیار ندارد و پدرام قاضی‌پور به جای او به زمین خواهد رفت. 

راه صعود فولاد از اراک می‌گذرد 

آخرین بازی هفته هشتم لیگ برتر هم در اراک و بین آلومینیوم این شهر و فولاد خوزستان برگزار می‌شود. اراکی‌ها در هفت بازی دو برد، سه تساوی و دو شکست به دست آورده‌اند و با 9 امتیاز در رده هفتم ایستاده‌اند. آنها برای برد خانگی در این هفته کار آسانی مقابل فولاد سرسخت یحیی گل‌محمدی ندارند. فولاد که به دنبال رسیدن به بالاترین نقطه جدول رده‌بندی است، هفته گذشته تراکتورسازی را در تبریز شکست داد تا به یکه‌تازی‌اش در لیگ برتر به خوبی ادامه دهد. آنها اکنون با 14 امتیاز در رده چهارم جدول هستند و قطعا برای کسب سه امتیاز این بازی، مقابل ایرالکو بی‌رحم خواهند بود.