یک ماه پیش بود که استارت لیست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۴ بحرین منتشر شد و نام کیانوش رستمی در لیست اولیه دیده شد که البته قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو و نایب‌قهرمان ۲۰۱۲ لندن قرار است برای کشور کوزوو وزنه بزند. رستمی که دو مدال المپیک را در کارنامه خود دارد؛ پیش از المپیک ریو، ساز جدایی کوک کرد و با این بهانه که مربیان ایرانی را قبول ندارد خودش به تنهایی تمرین کرد. 

البته این شیوه تا المپیک ریو جواب داد و او توانست مدال خوش‌رنگ طلا را در ریو به دست بیاورد ولی دیری نپایید که دیگر این روش جواب نداد و رستمی حتی به المپیک توکیو هم نرسید. او در دوره ریاست انوشیروانی چالش‌های بیشتری پیدا کرد به طوری که سال گذشته در رکوردگیری تیم ملی شرکت نکرد و در ترکیب تیم اعزامی به قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان قرار نگرفت. از این رو المپیک ۲۰۲۴ پاریس را هم از دست داد. حالا او تصمیم گرفته که در مسابقات قهرمانی جهان زیر پرچم کوزوو روی تخته برود.

فدراسیون وزنه‌برداری ایران هم پس از این ماجرا به صراحت اعلام کرد که تابع دستورات وزارت ورزش و جوانان است و هر دستوری بدهند آنها قطعا انجام خواهند داد. در همین راستا شنیده می‌شود رستمی روز یکشنبه با احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان دیدار کرده تا بتواند مجوزهای لازم را از این وزارتخانه بگیرد. هرچند هنوز وزارت ورزش در این مورد خبر رسمی اعلام نکرده اما گویا این وزارتخانه با درخواست او موافقت کرده است. به این ترتیب در صورت موافقت رسمی با درخواست کیانوش رستمی، او در جریان مسابقات قهرمانی جهان که ۱۶ آذرماه به میزبانی بحرین برگزار خواهد شد، برای کشور کوزوو 

وزنه خواهد زد.