در بازی فیورنتینا مقابل میلان یک بازیکن نشان داد که توانایی تغییر روند به نفع خودش و تیمش را دارد. اراده، پولیسیچ را به این روزهای اوج رسانده و بازیکن منزوی چلسی حالا تبدیل به نفر اصلی بازی در تیم میلان شده است. کریستین پولیسیچ با آن گل خاص مقابل دخه‌آ نشان داد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 

او مرد میدان است

به گزارش فوتبال 360، از دست دادن دو پنالتی در یک بازی کافی بود سرمربی میلان دیگر نتواند انتقاد مستقیم به بازیکنانش را از دید رسانه‌ها پنهان کند. او در مورد ندادن پنالتی‌ها به پولیسیچ گفت:«بدیهی است به بازیکنان بارها گفته‌ام نمی‌شود یک اشتباه را چند بار تکرار کرد. بازیکنی که باید پنالتی‌ها را بزند، کریستین است و از این موضوع بسیار عصبانی هستم.» البته خود پولیسیچ چنین نگاهی در میدان نداشت و هر بار یکی از هم‌تیمی‌هایش پشت توپ می‌ایستاد، از این اتفاق ناراحت یا عصبانی نبود.

با این وجود او به شکل دیگری نشان داد تنها مرد میدان برای تیمش است. در آن زاویه بسته نسبت به دروازه با حضور چند مدافع، او توپ را به شیوه‌ای در دقیقه 60 به سمت چارچوب فرستاد که حتی دخه‌آ حرفی برای گفتن نداشت و با یک تغییر ناگهانی ضربه به تور دروازه‌ چسبید. حالا همه  متوجه شده‌اند مرد میدان‌های میلان کریستین پولیسیچ است. 

میلان بازیکنان جذابی در ترکیب دارد. به عنوان مثال تئو هرناندس یا رافائل لیائو را نمی‌توان در این باشگاه نادیده گرفت اما پولیسیچ گویی از تمام لیگ بالاتر است. در ایتالیا و از وقتی بازیکن آمریکایی میلان به این کشور آمده، هیچ بازیکنی نتوانسته تاثیرگذاری بیشتری در به ثمر رساندن گل و پاس گل داشته باشد. پولیسیچ با 21 گل و 13 پاس گل در تمامی رقابت‌ها برای میلان، حتی از بازیکنانی مانند کوارتسخلیا یا لائوتارو مارتینس بهتر عمل کرده و آنها را پشت ‌سر گذاشته تا در این مدت بهترین باشد. امروز می‌توانیم بگوییم مهم‌ترین تاثیرگذاری او گلزنی در دربی دلامادونیا بود که توانست به اولین آمریکایی گلزن در این رقابت تبدیل شود. او در خدمت تیم و برای مربی و سایر بازیکنان بازی می‌کند. فرقی ندارد نقش خاصی در زمین داشته باشد یا در پست تخصصی مورد استفاده قرار بگیرد. کریستین به تیمش خدمت می‌کند و بهترین نسخه خودش را به نمایش می‌گذارد. دوران‌های اوج برای پولیسیچ در تیم‌های مختلف مانند دورتموند رقم خورده اما شاید اکنون بهترین نسخه‌ را از کاپیتان تیم ملی آمریکا می‌بینیم.

ماموریت برای آمریکا

شرایط به سویی رفته که آمریکا خوشبین به جام ‌جهانی پیش رو باشد. مائوریتسیو پوچتینو هدایت ایالات متحده را بر عهده گرفته و می‌خواهد تیم قدرتمندی را برای این رقابت‌ها آماده کند. روی فرم بودن بازیکنان کمک شایانی به مربی می‌کند و چه بهتر بهترین دوران کاپیتان تیم مصادف شده با چنین روزهایی. حالا کار مرد آرژانتینی نیمکت ایالات متحده کمی ساده‌تر خواهد بود؛ زیرا بهترین گزینه را برای تیم در بهترین حالت ممکن در اختیار دارد. 

پوچتینو در مصاحبه پیش از بازی خود با پاناما با ابراز خوشحالی از فرم پولیسیچ در مورد او گفت:«این بازیکن بزرگ و فوق‌العاده با عملکردش می‌تواند در لحظه و برای آینده بسیار به ما کمک کند تا در جایگاهی که می‌خواهیم قرار بگیریم. او یکی از بهترین بازیکنان تهاجمی جهان است اما نگرانی‌هایی داریم. در فصل جدید در تمامی بازی‌ها و در بیشترین دقایق ممکن بازی می‌کند و این، خطر از دست دادن را برای ما ایجاد می‌کند. وقتی او به اینجا رسید کمی خسته بود و ما تلاش خواهیم کرد بهترین نوع استفاده را از کریستین داشته باشیم. ما به او در شادی و فرم شادابش نیاز داریم و می‌خواهیم چنین چیزی را در اختیارش قرار دهیم.» 

در بازی دوستانه ایالات متحده مقابل پاناما همان چیزی که انتظار می‌رفت را دیدیم. کاپیتان تیم ملی ایالات متحده همچنان درخشان بود و تاثیرگذاری بر گل با ثبت یک پاس گل برای یونس موسی، باعث شد همچنان به بهترین بودن خود ادامه دهد. پولیسیچ برای این فصل قصد دارد تبدیل به یکی از برترین بال‌های جهان شود و احتمالا اگر مشکلی رخ ندهد با همین هدف فصل را به انتها می‌رساند. خرید او، بهترین اقدام میلان در فصل گذشته بود و حالا همه خوشحال هستند. میلان با کمک این بازیکن شاید بتواند کارهای فراوانی را انجام دهد؛ هرچند فعلا آنها در رده ششم جدول ایستاده‌اند.