در ادامه نقل و انتقالات لیگ برتر بسکتبال مردان ایران که با حضور بازیکنان خارجی در تیم‌های مختلف پیگیری می‌شود، جی‌وون مک‌کورمیک آمریکایی که پست گارد راس بازی می‌کند، به تیم فولاد هرمزگان پیوست. مک‌کورمیک که سابقه بازی کردن در لیگ ‌NCAA، لیگ اوکراین و لیگ ترکیه را در کارنامه دارد، برای دومین فصل با پیراهن فولاد هرمزگان در لیگ ایران بازی خواهد کرد. او از بازیکنان تاثیرگذار در میان شاگردان رضا هنگام‌پور به شمار می‌رود. فولاد هرمزگان در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر، با نتیجه‌ای نزدیک مقابل تیم طبیعت اسلامشهر مدافع عنوان قهرمانی شکست خورد. 

به نظر می‌رسد با حضور این ستاره آمریکایی، فولاد در این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. به جز مک‌کورمیک، لیگ بسکتبال هشت بازیکن خارجی دیگر هم دارد. جرارد اوگامنبگیمی جکسون از جامائیکا و بوآ ایوان از کرواسی در تیم طبیعت اسلامشهر، دوایت باکس از آمریکا و آکوت دنگ از استرالیا در تیم کاله مازندران، ماووین ماکول از آمریکا و کریک وود لندان از ترکیه در تیم مهگل البرز و مارکو پروپیچ از مونته نگرو و کورین هنری از آمریکا در تیم گلنور اصفهان در رقابت‌های امسال به میدان می‌روند.

نکته جالب درباره خارجی‌های لیگ بسکتبال غیبت پری پتی است. طی سال‌های اخیر پری پتی از بهترین خارجی‌های حاضر در لیگ بسکتبال بود که بعد از پنج سال حضور متوالی در ترکیب تیم شهرداری گرگان، فصل گذشته برای مهرام به میدان رفت. این بازیکن آمریکایی سه فصل متوالی با شهرداری گرگان قهرمان شد و پیش از آن هم در ترکیب این تیم عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ را هم به دست آورده بود. 

پتی سال گذشته هم با مهرام عملکرد خوبی داشت با این حال هیچ از لیگ برتری‌های فصل جدید خواهان به خدمت گرفتن او نبودند تا او یکی از مهم‌ترین چهره‌های غایب فصل جدید لیگ برتر بسکتبال نام بگیرد.