پس از حواشی زیادی که انصراف تیم ذوب‌آهن اصفهان از لیگ برتر بسکتبال ایجاد کرد و لیگ برتر هم با 11 تیم و بدون حضور این تیم آغاز شد، نیما نکیسا مدیرعامل این باشگاه با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ بسکتبال درخواست بازگشت این تیم پرافتخار به لیگ برتر را اعلام کرد. سازمان لیگ بسکتبال نیز پس از بررسی این موضوع، یا درخواست باشگاه ذوب‌آهن اصفهان مبنی بر بازگشت این تیم به لیگ برتر موافقت کرد. طبق اعلام میثم علی‌پور سرپرست سازمان لیگ بسکتبال ایران، به این ترتیب بازی هفته نخست این تیم معوق خواهد شد و سایر بازی‌های ذوب‌آهن طبق برنامه اعلامی برگزار خواهد شد.

فصل جدید لیگ برتر با برگزاری دیدار تیم‌های طبیعت اسلامشهر و فولاد هرمزگان آغاز شد که این بازی با پیروزی مدافع عنوان قهرمانی یعنی طبیعت به پایان رسید. البته شاگردان مهران شاهین‌طبع برخلاف انتظارها کار راحتی نداشتند و به سختی و با نتیجه ۹۲ بر ۸۸ مهمان خود را شکست دادند. در دیگر بازی این هفته نیز تیم مهگل البرز در اصفهان به مصاف تیم گلنور رفت و با نتیجه ۶۸ بر ۷۳ این دیدار را واگذار کرد. تیم‌های پایش پارت شاهرود و آینده‌سازان نیز به مصاف هم رفتند که تیم پایش پارت با نتیجه ۷۷ بر ۶۵ موفق به کسب پیروزی شد. تیم آسمان ولایت مشهد هم مقابل شهرداری گرگان به میدان رفت که با نتیجه ۱۰۷ بر ۷۸ مغلوب شد. 

در آخرین و حساس‌ترین بازی هفته نخست فصل جدید لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، تیم کاله مازندران موفق شد در یک بازی کم‌امتیاز که هر دو تیم دفاع فشرده‌ای انجام دادند، مقابل مهمان خود نفت آبادان به پیروزی ۶۲ - ۴۷ دست یابد. از حواشی این دیدار باید به سکونشینی حامد حدادی ستاره نفتی‌ها اشاره کرد. برخی خبرها دلیل این سکونشینی را اختلافات مالی حدادی با نفت آبادان عنوان کرده‌اند و از سوی دیگر عنوان شد که فوق‌ستاره و کاپیتان تیم نفت آبادان به دلیل مصدومیت در این بازی حضور نداشت. در هر حال عدم بازی کردن او برای آبادانی‌ها در نتیجه بازی کاملا احساس شد و به گفته سرمربی این تیم حضور او می‌توانست نتیجه را تغییر دهد.