نگار رشیدی 

لیگ برتر والیبال ایران به دومین هفته خود رسیده‌ است. هفته‌ای که قرار است هیجان آن دوچندان بالا برود چراکه شاهد نخستین رقابت مدعی عنوان قهرمانی یعنی فولاد سیرجان ایرانیان در این مسابقات خواهیم بود. 6 بازی این هفته در شهرهای سیرجان، نور، تهران (دو بازی)، مشهد و رفسنجان برگزار خواهد شد و تیم‌ها برای کسب پیروزی مقابل رقبای خود تلاش خواهند کرد. طبیعتا پیروزی در بازی‌های نخست لیگ برتر، کار مدعی‌ها را برای رسیدن به پلی‌آف آسان‌تر خواهد کرد. تیم شهداب یزد که با یک برد و دو امتیاز در رتبه سوم جدول قرار دارد، این هفته استراحت خواهد داشت.

فولاد آماده مقابل پیکان آسیب‌دیده

فولاد که هم در لیگ برتر فصل گذشته روی سکو رفت و هم به تازگی عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورد، در هفته نخست این مسابقات استراحت کرد و آماده است که از امروز امتیازات را برای یک جام دیگر جمع کند. شاگردان بهروز عطایی در تیم فولاد تا پیش از شروع هفته دوم در رده سیزدهم قرار داشتند و با پیروزی در اولین مسابقه، صعودی چند پله‌ای در جدول رده‌بندی خواهند داشت. آنها امروز در نخستین بازی مقابل پیکانی قرار می‌گیرند که عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر را یدک می‌کشد. تیمی که البته شروع خوبی در فصل جدید رقابت‌ها نداشت و مقابل تیم تازه‌وارد صنعتگران امید نتیجه را واگذار کرد. ناگفته نماند پیکان امسال شرایط خوبی از پیش از شروع مسابقات نداشت و تمریناتش را هم دیر شروع کرد. به این ترتیب نمی‌توان از حالا پیکان را از فهرست مدعی‌های جام قهرمانی خارج کرد. با این حال پیمان اکبری و شاگردانش برای اینکه از جمع مدعیان عقب نمانند، باید از همین بازی با فولاد سیرجان شروع کنند و وارد مسیر برد شوند. نبردی دشوار برای تیم تهرانی که در خانه حریف برگزار می‌شود و پیروزی در آن می‌تواند تاثیر زیادی در ادامه روند این تیم داشته باشد. 

اکبری البته یک هدف شخصی را هم در تقابل با فولاد سیرجان دنبال می‌کند. او در 6 بازی گذشته خود مقابل بهروز عطایی بازنده بوده و برای اینکه طلسم این شکست‌ها را باطل کند، محکوم به پیروزی در بازی امروز است. همچنین از آخرین باری که اکبری دو بازی اول لیگ را با شکست آغاز کرده هفت سال می‌گذرد و این رکوردی است که سرمربی پیکان قصد ندارد آن را بشکند. 

پدیده و مدعی در دربی پایتخت

لیگ برتر والیبال خیلی زود به دربی‌های پایتختش رسیده است. بعد از شهرآورد هفته اول پایتخت که بین صنعتگران و پیکان برگزار شد، حالا دربی تهران‌ بین دو تیمی برگزار می‌شود که تجربه زیادی در این مسابقات ندارند اما عملکردشان باعث شده که بازی‌شان دیدنی و جذاب پیش‌بینی شود. در یک سوی زمین بازی امروز، طبیعت اسلامشهری قرار دارد که فصل گذشته به عنوان پدیده لیگ برتر شناخته شد و در سوی دیگر زمین، صنعتگران امید قرار می‌گیرد که در نخستین تجربه حضورش در لیگ برتر، هفته گذشته توانست پیکان تهران را شکست بدهد. طبیعت هم هفته اول را با برد راحت مقابل مس رفسنجان سپری کرد تا دو تیم با روحیه و انگیزه بالا برای کسب دومین پیروزی مقابل هم قرار بگیرند. 

در این دیدار صنعتگران امید به دنبال این است که از همین حالا برای تمام رقبا خط و نشان بکشد و طبیعت هم با ستاره‌هایی که در ترکیب دارد، قصد ندارد مثل پیکان مقابل این رقیب تازه‌وارد غافلگیر شود و به دنبال این است با ثبت دومین پیروزی متوالی، خودش را در مسیر برد نگه دارند. شاگردان ابراهیم وادی یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ هستند و صنعتگران تیمی است که در عین جوانی، باتجربه هم هست و با تکیه بر همین ویژگی به میدان می‌آید. حضور 

غلامرضا مومنی‌مقدم، سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران در این تیم باعث شده تقریبا نیمی از ترکیب تیم را بازیکنان تیم ملی جوانان تشکیل بدهند. یعنی بازیکنانی که با وجود سن کم تجربه بازی ملی را دارند و همین برای مدعی بودن‌شان کافی است. این دو تیم چند هفته پیش در یک دیدار تدارکاتی به مصاف یکدیگر رفتند که تیم طبیعت اسلامشهر با نتیجه سه بر دو مقابل صنعتگران امید به برتری رسید.

سایپا-پاس؛ دومین بازی تهران

تیم‌های سایپای تهران و پاس گرگان هم در این هفته مقابل هم قرار می‌گیرند. بازی‌ای که به میزبانی سایپا برگزار می‌شود. نکته‌ای که این بازی را جذاب می‌کند این است که دو تیم در هفته نخست با وجود تلاشی که برای رسیدن به پیروزی داشتند، در رسیدن به این هدف ناکام ماندند و در هفته دوم رقابت‌ها در جست‌وجوی نخستین بردشان هستند. پاس گرگان و سایپا با کسب یک امتیاز به ترتیب در جایگاه هفتم و نهم جدول قرار دارند و پیروزی در دیدار امروز جایگاه بهتری را برای تیم برنده به ارمغان خواهد آورد. 

مهرگان مقابل پرشورها

در دیگر دیدار هفته دوم لیگ برتر، تیم‌های مهرگان نور و شهرداری ارومیه مقابل هم قرار می‌گیرند. شهرداری ارومیه در حالی در شهر نور به زمین مسابقه می‌رود که هدفش رسیدن به پیروزی و ادامه صدرنشینی در جدول رده‌بندی است. شاگردان علیزاده در هفته اول مسابقات با پیروزی برابر سپهر صدرای مشهد تازه‌وارد گام محکمی برداشتند و قصد دارند نوار بردهای خود را در نخستین دیدار خارج از خانه ادامه دهند و رده اول را برای خود نگه دارند. 

البته شهرداری‌چی‌ها کار چندان آسانی هم در بازی امروز ندارند. آنها مقابل تیمی قرار می‌گیرند که با کسب عنوان قهرمانی در لیگ یک به لیگ برتر صعود کرده‌اند و در هفته اول هم با وجود اینکه سه بر دو شکست خوردند، اما کار شهداب یزد که به دنبال قهرمانی در لیگ است را سخت کردند. با این حال تیم مهرگان نور تیم شناخته‌شده‌ای نیست و بازیکنان آن انگیزه زیادی برای نشان دادن توانایی‌های خود در این دیدار خانگی دارند. 

در جست‌وجوی برد

در دیگر بازی‌های این هفته تیمهای سپهر صدرای مشهد با گیتی پسند اصفهان دیدار می‌کند و مس رفسنجان و چادرملو اردکان مقابل همدیگر قرار می‌گیرند. سپهر صدرای مشهد و مس رفسنجان در هفته نخست نتیجه را واگذار کردند و حالا هر دو تیم امیدوارند با پیروزی برابر حریفان خود جایگاه بهتری به دست بیاورند. تیم‌های گیتی پسند اصفهان و چادرملو اردکان هم که در هفته اول به پیروزی رسیدند، به دنبال ثبت دومین برد متوالی خود در این مسابقات هستند.