امروز حال تیم ولووز بسیار بد است. آنها پس از گذشت هفت هفته تنها توانسته‌اند یک امتیاز به دست بیاورند که از تساوی مقابل ساوتهمپتون به دست آمده است. جایگاه آنها در جدول 20 تیمی لیگ برتر انگلیس آخرین جایگاه میان تیم‌هاست و این تیم حتی مقابل باشگاه‌های هم‌رده نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد. تا قبل از بازی مقابل برنتفورد، وقتی به قرعه‌کشی آنها نگاه می‌کردیم گرفتن امتیاز بسیار سخت به نظر می‌رسید زیرا آنها به ترتیب از اولین بازی با آرسنال، چلسی، ناتینگام فارست (تنها امتیاز از این بازی به دست آمده است)، نیوکاسل، استون‌ویلا و لیورپول بازی کردند. 

به گزارش فوتبال 360، تا این نقطه انتظار می‌رفت حداقل چند تساوی و یک برد برای این تیم به دست آید اما آنها تنها یک امتیاز کسب کردند. توقع این بود که با دیدار مقابل برنتفورد تغییری در نتایج به وجود بیاید اما آنها این دیدار را هم با نتیجه پنج بر سه واگذار کردند. همه در حال گشتن به دنبال مقصر اصلی هستند اما هنوز نمی‌توان گفت که چه چیزی باعث این شرایط شده است. 

مشکل روی نیمکت است؟

عوامل مختلفی برای این نتایج عنوان می‌شود؛ اولین مورد که همه رسانه‌ها آن را مشکل اصلی می‌بینند، مربی و تصمیماتش برای بازی‌هاست. گری اونیل توسط رسانه‌ها و هواداران به عنوان مشکل اصلی تیم معرفی می‌شود و بسیاری عقیده دارند که اخراج اونیل می‌تواند شرایط را تغییر دهد. خصوصا در این لحظه که به تعطیلات بازی‌های ملی می‌رویم و زمانی دو هفته‌ای برای مربی بعدی وجود دارد که تیم را برای ادامه فصل آماده کند.

البته این نگاه گویا فقط در بیرون از مجموعه ولورهمپتون قدرتمند است و در داخل شرایط فرق می‌کند. مدیریت تا این لحظه هیچ تلاشی برای تغییر مربی انجام نداده است و افرادی که در نزدیکی باشگاه هستند، اعلام کرده‌اند که مدیریت همچنان روی تصمیم خود مبنی بر ادامه همکاری با گری اونیل ثابت‌قدم است. بسیاری اعتقاد داشتند که بازیکنان تیم و کاپیتان دیگر همراه سرمربی نیستند اما پس  از باخت مقابل برنتفورد، ماریو لمینا به دفاع کامل از مربی پرداخت و گفت:«مشکل تیم گری نیست. او واقعا خوب کار می‌کند و بسیاری از نکات را به ما می‌گوید. اگر کسی می‌گوید که مشکل تیم گری اونیل است، او خودش عاملی برای از بین بردن تیم و اتحاد ما خواهد بود. رییس چیزهای زیادی به ما داده که قبلا نداشتیم، او به تمام بازیکنان فرصت برای درخشش داده و ما را بسیار پیشرفت داده است. اکنون زمان آن است که ما به عنوان بازیکنان تیم او را بازگردانیم و نشان دهیم که بهترین مربی را داریم اما متاسفانه با وجود تلاش‌مان تاکنون نتوانستیم این کار را برای مربی انجام دهیم.» اتحاد درونی تیم برای حمایت از مربی در بین بازیکنان و مدیریت وجود دارد و همه آنها گویی اعتقاد دارند که مربی مشکل فعلی تیم نیست. 

تقویم دشوار ولووز

قطعا وقتی به بازی‌های ولورهمپتون نگاه می‌کنیم، در بهترین حالت شاید توقع گرفتن 6 یا نهایتا هفت امتیاز وجود دارد. لیگ برای آنها با بازی مقابل یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی آغاز شد و آنها محکوم به شکست مقابل آرسنال بودند. پس از آن رویارویی با چلسی مارسکا بود که بسیاری هنوز نمی‌دانستند قرار است با چه تیمی روبه‌رو شویم و شیرهای لندن مشتی محکم با نتیجه 6 بر دو بر دهان گرگ‌ها کوبیدند. ولووز پس از این دو بازی توانست برنلی را در جام اتحادیه شکست دهد و شرایط روحی آنها بهتر شود. پس از این بازی آنها توانستند در خانه ناتینگام فارست به تساوی دست پیدا کنند اما روزهای سخت دوباره بازگشت و آنها با نتیجه دو بر یک مقابل نیوکاسل شکست خوردند. برایتون، استون ویلا و لیورپول نیز تیم‌های بعدی بودند و هرکدام یک زخم به پیکر این گرگ زخمی وارد کردند. در این بازی‌ها شاید در بهترین حالت می‌توانستیم برد مقابل برنتفورد و ناتینگام فارست در کنار یک تساوی مقابل برایتون یا نیوکاسل را برای آنها در نظر بگیریم اما دیدارهای پی‌درپی مقابل تیم‌های قدرتمند باعث شد که روحیه آنها نیز بسیار شکننده شود. 

با این حال بسیار جالب است که ولورهمپتون غیر از دیدار مقابل آرسنال، در تمام بازی‌ها توانسته است گلزنی کند و در همین لحظه وضعیت گل زده این تیم از 9 تیم لیگ برتر بهتر بوده و تنها گل‌های دریافتی تیم باعث شده است که آنها با چنین شرایطی مواجه شوند. 

تبعات کمرنگ شدن روابط با مندس

در کنار موضوعاتی که در بالا اشاره کردیم، بحث دیگری وجود دارد که شرایط باشگاه را تغییر داده است. در دوره‌ای بلندمدت، رابطه‌ای قدرتمند میان ولورهمپتون و مالکانش با ژرژ مندس، مدیربرنامه شناخته شده و معروف رونالدو ایجاد شده بود و این تیم به واسطه همکاری با مندس شرایط جذابی را تجربه می‌کرد. مندس به ولووز بازیکنان جوان مستعد پرتغالی را معرفی می‌کرد و این باشگاه با پرداخت مبلغی مناسب می‌توانست در انتقال‌های بعدی از فروش آنها سود خوبی به دست آورد. این استعدادها هر سال به تیم کمک می‌کردند که بتواند جنگنده باشد و تیمی قدرتمند را در لیگ برتر ببینیم. در سال‌های اخیر ولورهمپتون پایگاهی برای کشور پرتغال در انگلستان بود که بازیکنان فراوانی به این باشگاه اضافه می‌شدند.

با این حال مدیریت احساس کرد که این همکاری دیگر مقرون به صرفه نیست و فروش هر بازیکن مبلغ بزرگی را برای مندس دارد و آنها بخش زیادی از فروش را مجبورند به مدیربرنامه پرتغالی پرداخت کنند. در فصل قبل و فصل فعلی آنها سعی کردند رابطه خود را با مندس تغییر دهند و جذب بازیکنان کمتری از پرتغال برای آنها را شاهد بودیم. بسیاری از بازیکنانی که زیرنظر مندس فعالیت می‌کردند در این دو سال تیم را ترک کرده و به باشگاه‌های عربی یا اروپایی رفته‌اند و ولووز نتوانسته است جانشینان مناسبی را جذب کند. 

مدیریت می‌داند که این اتفاق به مربی مربوط نمی‌شود و تغییر رویه داخلی باشگاه باعث چنین اتفاقی شده است. مدیران باشگاه از داخل احتمال دارد با یک تغییر مربی سعی کنند نگاه‌ها را از روی خود بردارند اما احتمالا بهتر از هر کسی می‌دانند که مشکلات از کجا شروع شده است.